2D kvalitet på Geforce4?
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 21-05-02 17:52

Hvordan er 2D kvaliteten på GFD4-kortene? Nogle kort/producenter, der er
bedre end andre?

Jeg ved godt, at Matrox er klart at foretrække mht. 2D, men jeg vil gerne
have mulighed for et spil i god 3D kvalitet og samtidig have en god 2D
ydelse. TV-out kvaliteten er uden interesse.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

"Det forstår jeg ikke, det burde virke." [TM]

Fra : Wizeguy

Dato : 21-05-02 18:10

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> Hvordan er 2D kvaliteten på GFD4-kortene?

Udfra egen erfaringer (Creative GeForce4 Ti4400) er den mærkbart bedre end
tidligere nVidia kort, og på højde med ATI (Radeon).

>Nogle kort/producenter, der er bedre end andre?

De fleste producenter følger nVidias reference design ret nøje, så der er
næppe den store forskel. Mit råd er derfor at købe det billigste kort.

> Jeg ved godt, at Matrox er klart at foretrække mht. 2D, men jeg vil gerne
> have mulighed for et spil i god 3D kvalitet og samtidig have en god 2D
> ydelse. TV-out kvaliteten er uden interesse.

Jamen så er valget da ligetil - GeForce4! Hvis du har tegnedrenegen i orden,
kan du også afvente at Matrox Parhelia 512 kommer på markedet. Det skulle
efter sigende slå GeForce4 og have den velkendte Matrox kvalitet i 2D. Men
prisen bliver ca. 5000 kr.

Anders