Mystisk problem med gf2 og win xp
Fra : Attila

Dato : 21-05-02 16:24

Hej
Mit Leadtek geforce 2 Pro kort er begyndt at opføre sig mærkeligt. Jeg har
hidtil kørt komplet fejlfrit, men så for et par uger siden da jeg tændte for
maskinen, så var winxps blå farver afløst af noget der nærmest var brunt og
orange med grønne kasser om bogstaverne og lignende fejl. Jeg nåede ikke
engang at intaste min adgangskode før at der kom en blå skærm som sagde at
der var opstået en fejl i nv4disp, uendelig loop var beskrivelsen.
Jeg startede i fejlsikker tilstand og kørte tilbage til winxp standard gf2
driver.
Derefter kunne jeg starte op og installere en rigtig driver igen (ingen
opengl i winxp), hvorefter det igen kørte.
Indtil dagen et par efter hvor jeg havde samme problem igen.

Kort sagt: Nogle efter at computeren har været slukket, så er der fejl med
grafikkortet. Nogle gange kan jeg ikke engang komme ind i windows, andre
gange kommer der først fejl når kører enten direct3d, opengl eller under
divx afspilling.
Det er ikke hver gang, halv delen af gangene kører den upåklageligt.
Jeg har også været ved at tænke på om det er kortet der i stykker, men da
den nogle dage bare kører klippe stabilt, så er det ikke nemt at få den
byttet.
Kortet er ikke overclocket, køleren er ikke gået i stykker, jeg har prøvet
et hav af forskellige drivere, jeg adskillige gange scannet harddisken for
fejl, så det burde heller ikke være disken der ødelægger driver filen.

Er der nogle der har haft samme problemer, eller som alligevel har et bud på
problemet og en løsning vil jeg blive meget glad. Det er ikke så rart at
skulle bruge en halv times arbejde på at skifte drivere inden man finder en
maskinen vil køre med, og så er det måske galt igen ved næste opstart.

Mvh. En lettere desperat Martin S.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 21-05-02 16:54

"Attila" <attila@pc.dk> wrote in message

> Er der nogle der har haft samme problemer, eller som alligevel har et bud

> problemet og en løsning vil jeg blive meget glad. Det er

Jeg kender ikke til præcis det du beskriver, men du kan jo altid starte her:

http://www.viaarena.com/?PageID=64

M.v.h.

Fra : Attila

Dato : 21-05-02 21:38

Tak for hjælpen.
Ja, det er lige det problem jeg har fået. Men man kan jo ikke ligefrem sige
at man kommer tættere på løsningen, tværtimod. I artiklen står der at hvis
problemet opstår på et system der hidtil har kørt fejlfrit. så er det nok et
software problem. Men som de foreslår, så har jeg brugt systemrestore til at
bringe mig tilbage til en uge før problemet startede, uden at det hjalp.
Så jeg tror at jeg finder en at bytte grafikkort med, så får vi se om
problemet ligge i kortet eller resten af systemet. Eller om det eventuelt
helt forsvinder.

Mvh. Martin S.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 21-05-02 22:56

"Attila" <attila@pc.dk> wrote in message

NvMax kan fjerne grafikkort driveren _helt_ inden du installerer en ny. Det
kan godt blive noget rod, hvis der installeres en ny driver oveni stumper af
den gamle. Desuden har den en "BSOD infinite loop fix", som kan slåes til.
Det var endnu en mulighed, men der er vist ikke nogle nemme løsninger på
problemet.

M.v.h.