Stjerne for en aften
Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-05-02 15:27

Hej med jer.

Så kører DR igen Stjerne for en aften. Jeg overvejer at sende en CD ind.
Derfor vil jeg jo lige høre jer:

Hvilke numre tror I der ville passe bedst ind i det program? Det skal jo
være en "kendt" sang. Og så vidt jeg kan se på sidste års finalister, så er
funk/soul/disko at foretrække, da det jo er publikum der bestemmer...tror
jeg nok.

Kom med nogle gode forslag

--
Kind regards,
Morten Bock Sørensen, Århus N, Denmark.

Fra : Troels

Dato : 21-05-02 15:29

> Kom med nogle gode forslag

Prøv dog at gå i den anden grøft og spil Tainted love i Marilyn Manson
versionen

/Troels

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-05-02 15:37

> Prøv dog at gå i den anden grøft og spil Tainted love i Marilyn Manson
> versionen

Det kunne selvfølgelig være sjovt at vælge sådan et nummer. Eller måske
noget Radiohead. Creep f.eks.

/Morten

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-05-02 18:05

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> wrote in message

> Det kunne selvfølgelig være sjovt at vælge sådan et nummer. Eller måske
> noget Radiohead. Creep f.eks.

Nul! Jeg er ligeglad hvem man er eller hvor godt man synger, at røre den
sang er og bliver blasfemi! Ingen kan eller bør nogensinde endog forsøge, at
gøre Radiohead kunsten efter.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-05-02 19:48

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> sang er og bliver blasfemi! Ingen kan eller bør nogensinde endog forsøge,

Nu ved jeg godt at "Rockidolerne" har ødelagt sangen fuldstændigt, men det
betyder jo ikke, at man ikke kan lave en version af den uden at kvæle
sangen...

Hvor ville vi f.eks. være, hvis I shot the sheriff aldrig var blevet spillet
af Bob Marley?

/Morten

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-05-02 21:44

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> skrev i

> Hvor ville vi f.eks. være, hvis I shot the sheriff aldrig var
> blevet spillet af Bob Marley?

Ved Claptons?

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg

Fra : Esben I.

Dato : 25-05-02 21:49

"Morten Bock Sørensen" wrote:
> Hvor ville vi f.eks. være, hvis I shot the sheriff aldrig var blevet spillet
> af Bob Marley?

????? Hvem I alverden sku' ellers ha' spillet den ?
Bob Marley _skrev_ den

mvh
Esben I.

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 26-05-02 10:20

"Esben I." <raggamuffin@get2net.dk> wrote in message

> ????? Hvem I alverden sku' ellers ha' spillet den ?
> Bob Marley _skrev_ den

Hmm...så er der en fejl på min Clapton CD. Der står: I shot the sheriff
(Clapton)

Men det kan jo smutte det skidt.

/Morten

Fra : Astrid

Dato : 21-05-02 16:45

"Morten Bock Sørensen" <news"NOSPAM"@mortenbock.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> funk/soul/disko at foretrække, da det jo er publikum der bestemmer...tror

jeg synes du skal synge Queens 'Bohemian Rhapsody'. Det er der noget
nyskabende over selvom det er et nummer folk kender. Og hvis du gør det tror
jeg jeg vil se udsendelsen.

mvh astrid

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-05-02 16:47

> jeg synes du skal synge Queens 'Bohemian Rhapsody'. Det er der noget
> nyskabende over selvom det er et nummer folk kender. Og hvis du gør det
> [...]

Det er en god sang, men jeg tvivler på, at DR ville stille et halvt operakor
op, for at synge korsatserne på tv. Samtidig er sangen ektremt høj. Freddie
Mercury var jo nærmes kastratsanger. Jeg tror det er én af de sange man skal
holde nallerne fra, hvis ikke man vil brænde sig.

Men tak for forslaget

/Morten

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-05-02 16:59

> [...]
> funk/soul/disko at foretrække, da det jo er publikum der bestemmer...tror

Sidste år var det et dommerpanel på fire personer, der valgte i hver
udsendelse, og det var kun i finalen, der også var seerafstemning

Først og fremmest tror jeg, man skal vælge noget, som man rent
faktisk kan synge, og hvor man har et selvstændigt bud på, hvordan
man kan lave en god og måske lidt anderledes version af sangen.
Altså handler det næppe om at ligge så tæt på originalversionen
som muligt.

Desuden tror jeg ikke, det behøver være et superkendt nummer -
eller med andre ord: Det behøver ikke at være et umiddelbart
indlysende valg. F.eks. er der næppe mange, der ville have
succes med at synge en sang som "My heart will go on", fordi
alle vil sidde med Celine Dion i baghovedet og sammenligne
(bare et eksempel!).

Det er svært at anbefale noget til nogen, man ikke kender rigtigt,
men for nu at blive i soul-funk-disco-kategorien, hvad så med
en Lionel Richie-sang? "Do it to me", "My Destiny", "Three
times a lady", "Dancin' on the ceiling" f.eks.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 21-05-02 18:12

> Sidste år var det et dommerpanel på fire personer, der valgte i hver
> udsendelse, og det var kun i finalen, der også var seerafstemning

Lyder rimeligt.

> [...]
> man kan lave en god og måske lidt anderledes version af sangen.
> Altså handler det næppe om at ligge så tæt på originalversionen

Men hvor meget tid mon man har med bandet, til at arrangere sangen?

> [...]
> succes med at synge en sang som "My heart will go on", fordi
> alle vil sidde med Celine Dion i baghovedet og sammenligne

Det har du nok ret i. Så "My Way" med Sinatra er også udelukket

> [...]
> en Lionel Richie-sang? "Do it to me", "My Destiny", "Three
> times a lady", "Dancin' on the ceiling" f.eks.

Hmm. Jeg har aldrig rigtig været Lionel fan. Men han har da skrevet nogle
gode sange, så jeg kigger lige om der er noget der fænger.

Jeg har også overvejet "Angels" med Robbie Williams, eller "I heard it
through the grapevine". Men det kunne også være spændende at gå ad den lidt
mere rockede stil a'la noget Radiohead.
Hvad med en standard som Summertime? Måske i en lidt funky version...

/Morten

Fra : Peter G.

Dato : 21-05-02 19:31

In article <acdv25$rek$1@sunsite.dk>, "Morten Bock Sørensen"
<news"NOSPAM"@mortenbock.dk> <"Morten Bock Sørensen"
> [...]
> mere rockede stil a'la noget Radiohead.
> Hvad med en standard som Summertime? Måske i en lidt funky version...

Hvad med "Heard it through the grapevine" som fortolket af Radiohead? ;)

Eller "Creep" som fortolket af Marvin Gaye?

Elton John's "Rocket Man" med lidt country rock?

Personligt ville jeg nu gerne høre en alternativ version af enten Princes
"Pop Life" eller "She's Always In My Hair"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-05-02 21:42

> Kom med nogle gode forslag

Det er egentlig meget nemt: Syng noget du brænder for - stil
underordnet. Ellers bliver det også bare nemt lidt
"bestillingsagtigt" (alá Eye-Q).

--
B-)
Ting til salg: http://go.to/salg