Farve på Hyperlink ?
Fra : Erik Isager

Dato : 07-02-01 21:47

Hej NG !

Hvilke farver bruges mest på "Hyperlink" og "Vist Hyperlink"

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bangsbo

Dato : 07-02-01 21:59

Hej Erik Isager ....

Det tror jeg ikke nogen kan svare på - det er
et stort spørgsmål og vil altid komme an på - på
hvilken baggrund du vælger dine "link".

Som et skud vil jeg sige blå og rød eller modsat
hvis du kan følge mig, men det bliver teori ...

Vælg den farve som passer bedst til din baggrund
der findes ingen gylden regel og efter min mening.-

Jeg har læst at der findes 6 Hjemmesider for hver
indbygger i Verden - se det stiller jo dit spørgsmål
i perspektiv ... hi hi ....

Held og Lykke
Bangsbo

Fra : Erik Isager

Dato : 08-02-01 19:54

"Bangsbo" <bangsbo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilken baggrund du vælger dine "link".
>
> Som et skud vil jeg sige blå og rød eller modsat
> hvis du kan følge mig, men det bliver teori ...
Det er jo meget godt ! grunden til at jeg spurgte var bare for ikke at gøre
noget modsat alle andre !

> Vælg den farve som passer bedst til din baggrund
> der findes ingen gylden regel og efter min mening.-
---
Hvis farven på mine hyperlink er markeret med en eller anden farve f eks
blå, men der står også automatic, er det så modtageren/læseren's opsætning
af læsning af hjemmeside, der bestemmer læserens farve valg ??

> Jeg har læst at der findes 6 Hjemmesider for hver
> indbygger i Verden - se det stiller jo dit spørgsmål
> i perspektiv ... hi hi ....
---
Så burde der da også være matriale nok til at lave en stadistik

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Camilla Scharff

Dato : 08-02-01 23:36

Erik Isager <erik.isager@haslev.mail.telia.com> skrev...
> Det er jo meget godt ! grunden til at jeg spurgte var bare for ikke at
gøre
> noget modsat alle andre !

Hej Erik

Somme tider er det altså godt, at være bare en *lille smule modsat* ) -
det kunne jo være netop dét, som gjorde din side til noget specielt ifht.
alle de andre sider med hvid baggrund, sort tekst, blå links, røde besøgte
links osv. osv. (= kedeligt IMO).
Så jeg ville sige som Bangsbo - vælg de farver, der passer til din side -
eller som du bare godt kan lide, eller hvad ved jeg... Det behøver bestemt
ikke være "lige som alle de andres" (og efterhånden er det nok heller ikke
standard mere, for alle har fundet ud af at bruge "sjove, spraglede
baggrunde" og roterende/forstyrrende giffer....). Hmmm - måske din side
_bliver_ helt speciel, hvis du bare går efter standarden...?!
Og mht. "automatic" - jeg mener, at det bare er FP's måde at fortælle dig,
at det er standardindstillingen. Farven bliver defineret af en farvekode i
HTML'en, så den ses ens af alle brugere (forudsat at du har valgt en af de
såkaldte websikre farver).

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Erik Isager

Dato : 09-02-01 23:53

> [...]
> HTML'en, så den ses ens af alle brugere (forudsat at du har valgt en af de

Jeg har ellers lige fået en mail fra en der siger at farverne (på
hyperlinks) er forskellige om siden ses med Netscape eller IE 5.5 ?? men
det er der måske andre årsager til ??
Hvad er "websikre farver" er det farverne der bruges i "256 farver"

--
Venlig hilsen
Erik Isager