hvad er bedst?
Fra : Nigel

Dato : 21-05-02 14:12

Hej Gruppe

hvad er bedst når behovet er at "overføre" divx / mpg film til tv'et:

Matrox Millinium G450 DualHead (32mb) eller Geforce 2 MX 400 64 Mb AGP
m/tv-out

Jeg hælder til det sidste...men er jeg forkert på den ?

Thx

---

Fra : Mythos

Dato : 21-05-02 16:17

"Nigel" <nigel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> m/tv-out
>
> Jeg hælder til det sidste...men er jeg forkert på den ?

Hvis du ikke skal bruge det til spil i stor stil, så vil jeg helt klart
anbefale Matrox, det levere noget nær det perfekte billede.

Kim Larsen

Fra : JRS

Dato : 21-05-02 17:01

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke skal bruge det til spil i stor stil, så vil jeg helt klart
> anbefale Matrox, det levere noget nær det perfekte billede.
>
> Kim Larsen

Helt enig .. Regn ikke med at du får et specielt pænt billede med
Gforce2'ens tv-out ..
Matrox derimod .. uha .. I love my matrox :)
Fylder tv-skærmen helt ud, ikke noget med sorte kanter her .. Ser bare ritti
najs ud på mit Sony trinitron wide ..
MVH
JRS

Fra : Nigel

Dato : 21-05-02 20:47

Hej Guys

Tak for feedback'en ...jeg beholder matrox kortet....:0)

problemet er blot stikket fra dualheadet til tv'et ...det er jo 15 pin's
.....hvor og med hvad connecter jeg det til det Composit Video kabel jeg har
købt hos AV-Supply ?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 21-05-02 22:21

"Nigel" <nigel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> problemet er blot stikket fra dualheadet til tv'et ...det er jo 15 pin's
> ....hvor og med hvad connecter jeg det til det Composit Video kabel jeg

http://shopmatrox.com/europe/products/datasheet.asp?ID=115

Kablet koster heldigvis ikke ret meget - men det gør forsendelsen :(

Check lige at de TV ikke kan håndtere S-Video (S-VHS er et båndformat trods
mange påstande om at man kan få S-VHS kabler) - kan det der er det bedre.
Heldigvis kan kablet fra Matrox håndtere begge dele.

/Lars

Fra : Cleaner

Dato : 21-05-02 23:05

On Tue, 21 May 2002 21:46:55 +0200, "Nigel" <nigel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>....hvor og med hvad connecter jeg det til det Composit Video kabel jeg har

Der plejer at følge et special kabel med hvor der er
Composite-udgang.......

Cleaner

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 22-05-02 00:35

> [...]

> problemet er blot stikket fra dualheadet til tv'et ...det er jo 15 pin's
> ....hvor og med hvad connecter jeg det til det Composit Video kabel jeg

Lige her du: http://edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364657938

Du finder simpelthen ik' noget bedere, kvaliteten på TV Out er state of art!

mvh

Peter Farsinsen - der er evigglad for sit gamle Matrox G400 DH med 16 mb ram
:)

Fra : Nigel

Dato : 22-05-02 13:29

Hejsa
kablet er bestilt ....thx guys ...:0)

Fra : Nigel

Dato : 23-05-02 13:32

Hej Gruppe

kablet er monteret og der er billede og lyd :0)....men der er lidt sne på
(ikke så meget at man ikke kan holde ud at se det) ....men er det en special
settings der skal stilles??...(er der på flere forskellige film) ...har
rodet md de forskellige settings men uden held ....

thx

Fra : Nigel

Dato : 23-05-02 14:26

Har fixet den ....en bios updatering klarede problemet...knivskarpt billede
:0) ....hvor er det stort ...:0)

takker for al hjælpen .....