Munke rababer
Fra : bo iversen

Dato : 21-05-02 13:08

Er der noget i dette forum der kender til munke rababer og hvor man kan
få/købe sådane?

Hilsem
BO

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-05-02 22:16

bo iversen <bi@foss-electric.dk> skrev i en
> Er der noget i dette forum der kender til munke rababer og hvor man kan
> få/købe sådane?
>
> Hilsem
> BO

Er det spiserabarber eller er det et andet navn for Hestehov?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : bo iversen

Dato : 22-05-02 14:51

Jeg tror ikke det er spiserabarber de er kæmpe store.

BO

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-02 22:35

> Jeg tror ikke det er spiserabarber de er kæmpe store.
>
> BO

Måske du mener Mammuttræ eller Gunnera som den også hedder? Den smager næppe
af rabarber, bliver flere meter høj. Søg billeder på Nettet. Rabarber er
iøvrigt en flot og frodig plante. Jeg flytter snart en hen i staudebeddet,
som spiselig pynt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-05-02 06:37

On Wed, 22 May 2002 23:34:56 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Rabarber er
>iøvrigt en flot og frodig plante. Jeg flytter snart en hen i staudebeddet,
>som spiselig pynt.

Jeg har fundet ud af at rabarber er rigtig gode til at holde ukrudt ude.
Så jeg har bestemt at plante dem i kanten af et læbælte hvor vi har
masser af kvikgræs.
Og så vil jeg også forsøge mig med prydrabarber - den er endnu pænere
end rigtig rabarber.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-05-02 22:17

> [...]
> masser af kvikgræs.
> Og så vil jeg også forsøge mig med prydrabarber - den er endnu pænere

Ikke nok med at der ingen ukrudt er under rabarber, men man kan også udnytte
overskydende afplukkede blade til ukrudtsbekæmpelse. De bliver liggende så
længe over evt. ukrudt at det kvæles.

Hvor mange prydrabarber kender du til? Jeg har set en med mørkerøde blade,
den var ikke så stor.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-05-02 08:00

On Thu, 23 May 2002 23:17:03 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Ikke nok med at der ingen ukrudt er under rabarber, men man kan også udnytte
>overskydende afplukkede blade til ukrudtsbekæmpelse. De bliver liggende så
>længe over evt. ukrudt at det kvæles.

Det skal prøves.

>Hvor mange prydrabarber kender du til? Jeg har set en med mørkerøde blade,
>den var ikke så stor.

Personligt kun en enkelt, med meget røde blomster og lidt fligede blade.
Den bliver så vidt jeg lige husker ca. lige så stor som en almindelig
rhabarber. Men en af mine frøpushere har 4 forskellige
(http://www.jelitto.com/)

http://www.gartneriet.dk