Konvertering af Windows Media Player forma~
Fra : Højsholt

Dato : 21-05-02 11:44

Hejsa,

Findes der et program som kan konvertere Windows Media Player (.wmv) format
om til, mpg, mov, eller et andet format som QuickTime kan læse?
På forhånd tak!

/Højsholt

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 21-05-02 14:37

d. 21/05/02 12:44 skrev Højsholt på dennis@hojsholt.dk i artiklen
B90FF1A9.C5B%dennis@hojsholt.dk:

> Hejsa,
>
> Findes der et program som kan konvertere Windows Media Player (.wmv) format
> om til, mpg, mov, eller et andet format som QuickTime kan læse?
> På forhånd tak!

Er det ikke nemmere at hente Windows Media Player fra Microsofts hjemmeside?
Den findes i en udgave til Mac.

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen

Fra : Højsholt

Dato : 21-05-02 15:36

Jeg har allerede Windows Media Player.
Men det hjælper ikke så meget, da jeg skal ha' delt wmv. filen op i flere
forskellige klip.
Det har jeg tænkt mig at gøre med QuickTime Pro, men QT kan ik' læse wmv.
filen. Det er derfor jeg skal ha' konverteret filen først!

/Højsholt

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 18:44

Borge Rahbech Jensen <brahbech@post8.tele.dk> wrote:

> Er det ikke nemmere at hente Windows Media Player fra Microsofts hjemmeside?
> Den findes i en udgave til Mac.

Hvordan installerer man den egentlig? Den installerer som et
selvstændigt program, men Internet Explorer vil gerne have en plug in?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jesper

Dato : 21-05-02 19:01

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Hvordan installerer man den egentlig? Den installerer som et
> selvstændigt program, men Internet Explorer vil gerne have en plug in?

Under OS X installerer WMP Windows Media Plugin under /Library/Internet
Plug-Ins/Windows Media Plugin
--
Jesper. EmaiI -> pinebox {a} myreabox (.) com

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 19:24

Jesper <in.sig@email.invalid> wrote:

> Under OS X installerer WMP Windows Media Plugin under /Library/Internet
> Plug-Ins/Windows Media Plugin

Så er der bare det ved det, at der /intet/ installeres der af Windows
Media Player Installer. Mappen indeholder på nuværende tidspunkt tre
plugins: iTools Plug-in, QuitcTime Pligin-plugin og Shockwave Flash
NP-PPC. Det er de tre filer jeg kan se dér.

home/Libraries/Internet Plug-Ins indeholder naturligvis intet. Og en
søgning afslører ikke eksistensen af nogen fil med navnet »Windows Media
Plugin«.

Fra : Michael Holm

Dato : 21-05-02 19:35

> [...]

> home/Libraries/Internet Plug-Ins indeholder naturligvis intet. Og en
> søgning afslører ikke eksistensen af nogen fil med navnet »Windows Media

jeg har en "Windows Media Plugin" i home/Library/Internet Plug-Ins/
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 19:41

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> jeg har en "Windows Media Plugin" i home/Library/Internet Plug-Ins/

Og så går jeg også ud fra at du er i stand til eksempelvis at se gamle
klip fra fjernsynets nyhedsudsendelser på www.tv2.dk og www.dr.dk. Når
jeg forsøger får jeg at vide at den pågældende fil mangler.

Skal installationen ske på en særlig måde?

Kunne jeg få dig til at sende mig filen; stuffed - den skulle ikke fylde
særligt meget? Så kan jeg se om man kan nøjes med at lægge den derned.

Men hvilket installationsprogram brugte du?

Fra : Michael Holm

Dato : 21-05-02 19:59

> [...]

> særligt meget? Så kan jeg se om man kan nøjes med at lægge den derned.
>
> Men hvilket installationsprogram brugte du?
downloadet installeren fra apples hjemmeside:

http://www.apple.com/downloads/macosx/video/windowsmediaplayerforx.html

jeg har installeret den på 4 forskellige os X mac'er.. på den ene ville
den ikke installere, installeren påstod at "Internet Plug-Ins"-mappen
ikke fandtes, på trods af at den fantes :) men så kopiere jeg blot selve
plug-in over fra en anden mac

jeg sender den til dig, om et øjeblik..
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-05-02 21:01

> [...]

> Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

>.. på den ene ville
> den ikke installere, installeren påstod at "Internet Plug-Ins"-mappen

Som lader til at være et udbredet problem hvis man læser lidt i M$
suport-grupper.
For mig lykkedes det, da jeg prøvede at hente den fra Apple i stedet for
direkte fra M$
Nu virker den i IE, men ikke i min foretrukne browser: Mozilla. Nogen
der har nogle råd her?

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 21-05-02 21:16

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Nu virker den i IE, men ikke i min foretrukne browser: Mozilla. Nogen
> der har nogle råd her?

Ja, brug IE!
--
Jesper. EmaiI -> pinebox {a} myreabox (.) com

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-05-02 06:35

Jesper <in.sig@email.invalid> wrote:

> Ja, brug IE!

Er for ustabil!

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 22-05-02 16:04

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Er for ustabil!

Ikke i OS X
--
Jesper. EmaiI -> pinebox {a} myreabox (.) com

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-05-02 16:26

Jesper <in.sig@email.invalid> wrote:

> Ikke i OS X

Jo, netop i OS X - her går IE ned lige så mange gange i timen som
Mozilla om ugen.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 22-05-02 16:51

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Jo, netop i OS X - her går IE ned lige så mange gange i timen som
> Mozilla om ugen.

Ikke hos mig, IE 5.1.4 er klippestabil, den går aldrig ned for mig.
--
Jesper. EmaiI -> pinebox {a} myreabox (.) com

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-05-02 17:18

On 22.5.2002 17:50, in article 1fcliv8.de0k48it3c3kN%in.sig@email.invalid,

> Ikke hos mig, IE 5.1.4 er klippestabil, den går aldrig ned for mig.

Heller ikke for mig. Der er faktisk ikke noget, der går ned for mig i X. Jeg
har da prøvet det, men folk der siger ting går ned for dem hele tidenŠ jeg
forstår det simpelthen ikke.
Jeg mener, man finder da fejlen, ikkeŠ
--

David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 22-05-02 18:02

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> har da prøvet det, men folk der siger ting går ned for dem hele tidenŠ jeg

Ja, man finder noget blødvare der er stabilt.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-05-02 06:00

in.sig@email.invalid (Jesper) writes:

> Ikke i OS X

Det synes jeg ellers 5.1.4'eren er.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 23-05-02 08:10

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Det synes jeg ellers 5.1.4'eren er.

IE 5.1.4 går aldrig ned for mig, slet
Users/ditbrugernavn/Library/Preferences/Explorer/History.html og
Users/ditbrugernavn/Library/Preferences/Explorer/Download Cache samt
Users/brugernavn/Library/Preferences/com.microsoft.explorer.plist og
hjælper det ikke så reinstallér IE.
--
Jesper. EmaiI -> pinebox {a} myreabox (.) com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 23-05-02 13:53

> [...]

> Users/ditbrugernavn/Library/Preferences/Explorer/Download Cache samt
> Users/brugernavn/Library/Preferences/com.microsoft.explorer.plist og

Er man fuldstændig urimelig hvis man forventer at IE kører fornuftigt
uden den slags krumspring?

Det er iøvrigt lykkedes mig at få sat systemet over til at bruge
Mozilla som standardbrowser. Det er jeg egentlig godt tilfreds med,
og så IE i reserve.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-05-02 20:03

In article <1fcjw04.1ju4hot5leuonN%serse@diku.dk>, Per Erik Rønne
<serse@diku.dk> wrote:

> Og så går jeg også ud fra at du er i stand til eksempelvis at se gamle
> klip fra fjernsynets nyhedsudsendelser på www.tv2.dk og www.dr.dk. Når
> jeg forsøger får jeg at vide at den pågældende fil mangler.

TV2 og DR bruger RealPlayer til deres livecasts af nyhederne, samt de
arkiverede streams. Realplayer findes ikke til OS X, hvilket nok
forklarer hvorfor du får noget brok i den sammenhæng.

Er der egentlig nogen der ved noget om hvorvidt RealMedia vil lave en
klient til OS X?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Michael Holm

Dato : 21-05-02 20:32

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> forklarer hvorfor du får noget brok i den sammenhæng.
>
> Er der egentlig nogen der ved noget om hvorvidt RealMedia vil lave en
jævnfør: http://www.dr.dk/nav/netplayer/?venstre=true

bruger de WMP og det funker fint !
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-05-02 20:41

In article <1fcjye1.e7rr1tigeg74N%kiaikidoREMOVE@mac.com>, Michael Holm
<kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> jævnfør: http://www.dr.dk/nav/netplayer/?venstre=true
>
> bruger de WMP og det funker fint !

Yips, til deres radiostreams, bruger det også selv, og det virker
upåklageligt. Hr. Rønne snakkede bare om TV livecasts på DR og TV2, der
bruger de desværre begge RealPlayer.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 21:05

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Hr. Rønne

Altså, nu får du mig til at føle mig som min - far ;-(.

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-05-02 21:18

In article <1fcjzbp.142qekf11x477wN%serse@diku.dk>, Per Erik Rønne
<serse@diku.dk> wrote:

> Altså, nu får du mig til at føle mig som min - far ;-(.

Oij, det var jo ikke meningen. Skal jeg bare holde mig til Per?

(;

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 21:45

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Oij, det var jo ikke meningen. Skal jeg bare holde mig til Per?

Jep .

Fra : Michael Holm

Dato : 21-05-02 20:45

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Yips, til deres radiostreams, bruger det også selv, og det virker
> upåklageligt. Hr. Rønne snakkede bare om TV livecasts på DR og TV2, der
> bruger de desværre begge RealPlayer.

ups - må nok heller konsentrere mig om pizza'en i ovn'en og DVD film på
fjern'ern - når jeg ikke kan læse indenad

p.s. til hr.Rønne du skulle havde modtaget plug-in'en på din mac.com
email nu :)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-05-02 21:35

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> p.s. til hr.Rønne du skulle havde modtaget plug-in'en på din mac.com
> email nu :)

Den er modtaget - hr Holm.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 22-05-02 04:44

> [...]

> forklarer hvorfor du får noget brok i den sammenhæng.
>
> Er der egentlig nogen der ved noget om hvorvidt RealMedia vil lave en

Ja, på

http://forms.real.com/real/player/player.html?dc=522521520

gives i hvert fald kun optionerne MacOS 8.1 og MacOS 8.5 or higher. Så
det burde vel egentlig være et tidsspørgsmål.