Knæk og bræk
Fra : Erik Munck

Dato : 21-05-02 11:20

Plads i hochstanden kl. 03.15. d. 16. maj.

Kl. 03.19 ligger jeg på jorden under hochstanden - knæk 2 ribben , bræk arm
3 steder, blødning i lungen og nærmest lam af slaget. 3 dage på
intensivafdeling, 5 dage indlagt - og bukken står sikkert stadig og griner,
jeg gør det ikke.

Så jeg tør næsten ikke ønske andre jægere "Knæk og Bræk" med bukkejagten -
og dog. Jeg får han nok senere.

God fortsat jagt til I andre.

Muncken

Fra : Jan Nielsen

Dato : 21-05-02 11:45

On Tue, 21 May 2002 12:19:30 +0200, "Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk> wrote:

> [...]
>3 steder, blødning i lungen og nærmest lam af slaget. 3 dage på
>intensivafdeling, 5 dage indlagt - og bukken står sikkert stadig og griner,

Hvad skete der? Var du uforsigtig, manglende vedligehold eller hærværk?
Måske kan andre lære af din oplevelse.

>Så jeg tør næsten ikke ønske andre jægere "Knæk og Bræk" med bukkejagten -
>og dog. Jeg får han nok senere.

>God fortsat jagt til I andre.

Jeg tror jeg vil ønske "God bedring" i stedet for "Knæk og bræk"...

--
- JN -

Fra : fm@biolab.dk

Dato : 21-05-02 13:46

Glimrende at du kan grine lidt ad det (nu)..det må jo betyde at du har
fået lidt luft tilbage i lungerne

Men jeg ville egentlig også gerne høre lidt om hvordan det gik til. Når
nu ens egen succes udebliver, er andres ulykke jo slet ikke at foragte.

God bedring... og trods alt "knæk og bræk"

F.Malm

Fra : highlander

Dato : 21-05-02 21:22

Sikke en historie - kunne egentlig godt tænke mig at vide hvor høj denne
hochstand er... lyder som en miniudgave af "world Trade"... Hvem fandt dig -
og hvor længe lå du ?...
God bedring - og knæk og bræk... husk at sidde stille hvis du igen kravler i
højderne

Jesper

Fra : Claus Johannsen

Dato : 22-05-02 10:37

> [...]
griner,
> jeg gør det ikke.

>Det var, sagt på godt jydsk pisse træls!!!!!
God bedring i det mindste, men det kunne være rart at vide, hvad der gik
galt?
Det skulle jo helst ikke ske for andre.
Jeg har selv været udsat for at et trin, der var lavet af løvtræ brast under
mig. Det synes jeg bestemt ikke var sjovt. Så derfor bruger jeg altid gran
eller fyr til hochstanden.

Fra : Erik Munck

Dato : 22-05-02 14:34

Hvor pinligt det end måtte være, så er det manglende kontrol af tårnet til
denne sæson.

Pga flere udlandsrejser lige op til præmieren, har jeg ikke tilset
hochstanden iår - der er flere på området og de er sikkert ligeså farlige.
Jeg kommer således op i tårnet og gør pladsen klar. Medens jeg gør
siddepladsen klar, mærker jeg en let rysten og så går det ellers nedad.
Tankerne er mærkeligvis mange inden mødet med jorden, jeg føler virkelig at
jeg falder frit i luften. Jeg lander på venstre side af brystkassen med
angivelig armen under mig. Det går op for mig, at dette ikke er godt,
mobiltlf. er skilt ad ved slaget, men jeg får den samlet og kaldt 112, -
inden telecenteret eller hvem jeg har fået fat i, har fået min melding,
falder signalet ud - dårlig dækning ? jeg forsøger flere gange uden held.
Jeg kan mærke, at jeg ikke får det bedre og nu gælder det for mig at få
hjælp. Jeg kommer på benene og tænker mærkelig nok på at tage min riffel
med, men kan kun finde løbet - den findes senere slået til 5 dele. Ude på en
eng får jeg ringet til min kone og hun alarmerer. Jeg går vel ca. 500 - 700
m til gården hvor jeg får bonden op og bliver så nød til at lægge mig på
jorden. På turen til gården har jeg haft lyst til dette et par gange, men
jeg tror at smerter giver een ekstra kræfter.
Efter en meget lang ventetid - følt - kommer der en HRE og lægger drop og
kalder det man kalder traumekald. Dernæst kommer ambulance, redningsvogn ?
der var usikkerhed om jeg var faldet i klipperne, politi med lægehold og
dermed en befriende sm. stillende indsprøjtning.
På sygehuset var det imponerende med beredskabet, traumehold, scanner,
intensiv afd. En stor ros til sygehuset m.m.

Morale !
Det er sidste gang at jeg indtager en hochstand uden at have tilset den
grundigt inden jagten går ind.
Lad være med at indled en længere tråd vedr. tilsyn m.m. Jeg er selv skyld i
mit uheld og håber blot at andre tænker sig bedre om end jeg.

Muncken

Fra : Jørgen Folkmann Somm~

Dato : 22-05-02 22:34

Hej Erik!
Du har været min lærer, og godt nok en virkelig god lærer, og så går du ud
og laver sådan en fejl ? Fy dog, du burde være mere på vagt! Du skal lære os
at undgå fejl! og så begår du dem selv? Fy dog! Men jeg har ondt af dig! vi
er dog kun mennesker, og mennesker begår fejl!
Derfor håber jeg at du kommer over der det uden meen
For du var en "fandens god lærer" ellers havde jeg ikke jegttegt idag!!!
Mvh.
Jørgen Folkmann Sommer
Aakirkeby
Bornholm