jar
Fra : thomas3650

Dato : 21-05-02 11:40

jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil
ikke godtage nogle af commandorene er der någet jeg mangler at instalereook-mappen. Hvordan får jeg skabt en forbindelse?

http://www.kandu.dk/

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 21-05-02 12:13

thomas3650 wrote:
> jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil
> ikke godtage nogle af commandorene

Hvilke kommandoer bruger du? Og hvad er fejlmeddelsen du får tilbage?

> er der någet jeg mangler at instalereook-mappen.

Huh?

> Hvordan får jeg skabt en forbindelse?

Fra hvad til hvad?

-dennis

Fra : Peter Lind

Dato : 21-05-02 22:31

"thomas3650" <thomas3650.news@kandu.dk> wrote
> jeg prøver at lave min aplikation om til en jar fil men dos promten vil
> ikke godtage nogle af commandorene er der någet jeg mangler at
instalereook-mappen. Hvordan får jeg skabt en forbindelse?

Det lyder som om jar.exe ikke ligger i din path.
Hvis dit java-directory f.eks er c:\j2sdk1.4\ så ligger jar.exe og alle de
andre sager i c:\j2sdk1.4\bin\
det directory skal tilføjes til din path.
I windows før2000 skal du redigere din autoexec.bat, og er følgelig nødt til
at genstarte før det virker.
I NT, 2000 og XP skal du redigere system-variable i
Kontrolpanelet->System->Avanceret. Det vil virke i alle de command-vinduer
du åbner efterfølgende.
På Mac aner jeg ikke hvordan den slags fungerer.
Hvis du kører Linux ved du det sikkert selv.

Håber det kunne bringe dig lidt videre.

mvh
Peter Lind

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-05-02 01:12

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> writes:

> På Mac aner jeg ikke hvordan den slags fungerer.

Welcome to Darwin!
[0x503e7adc] ravn% which java
/usr/bin/java
[0x503e7adc] ravn% which jar