/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Dragstar 1100 - olieforbrug og oliecheck
Fra : Biker-Torben®


Dato : 21-05-02 10:39

Jeg er den lykkelige ejer af en Dragstar 1100 Classic.
Den har lige rundet de 2.500 km.

Hvor meget olie bruger sådan en fætter mon?

Der er jo lissom ikke rigtig nogen oliepind - derimod er der en lille rund
glasrude, hvor man angiveligt skulle kunne se oliestanden. Jeg kan bare ikke
se en skid, synes jeg. Så jeg er lidt usikker på, hvad oliestanden egentlig
er.

Er der nogen Dragstar-ejere, der kan sige noget generelt om, hvor meget olie
sådan en normalt bruger (1 liter pr. 1000 km?) ?
Og er der nogle hemmelige tricks til, hvordan man nemmest checker olien på
sådan en (eller er løsningen nogle stærkere briller?)?


Hilsen
Biker-Torben



 
 
Hald (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Hald


Dato : 21-05-02 13:34

Normalt bruger en Dragstar 1100 ikke særlig meget olie - men hvis man kører
lidt frisk til, kan den faktisk godt sluge lidt. En lille efterfyldning for
1000 kilometer er ikke unormalt, men som regel er det bare et lille skvæt
(og i hver fald ikke en hel liter), der skal på.
Som ved alle andre mc'er er det altid en god ide at checke olie-standen, før
man kører. Og husk - maskinen skal stå lodret - så er det faktisk rimeligt
nemt at se olieniveauet i den lille rude. Det er lidt træls, at der ikke er
et centralstøtteben, men så må man få en kammerat/konen/kæresten/naboen til
lige at sidde på kværnen og holde den lodret.
Din maskine er næsten ny, og derfor bør du være ekstra påpasselig med olien.
Har du haft den til service? Det er vigtigt at overholde
serviceintervallerne - især, når maskinen stadig er ved at blive kørt til.
Og efter 2500 kilometer er den stadig ikke kørt til.

Mvh Peter Hald

"Biker-Torben®" <torbensnewsmail@cybderdude.com> wrote in message
news:3cea15df$0$97310$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg er den lykkelige ejer af en Dragstar 1100 Classic.
> Den har lige rundet de 2.500 km.
>
> Hvor meget olie bruger sådan en fætter mon?
>
> Der er jo lissom ikke rigtig nogen oliepind - derimod er der en lille rund
> glasrude, hvor man angiveligt skulle kunne se oliestanden. Jeg kan bare
ikke
> se en skid, synes jeg. Så jeg er lidt usikker på, hvad oliestanden
egentlig
> er.
>
> Er der nogen Dragstar-ejere, der kan sige noget generelt om, hvor meget
olie
> sådan en normalt bruger (1 liter pr. 1000 km?) ?
> Og er der nogle hemmelige tricks til, hvordan man nemmest checker olien på
> sådan en (eller er løsningen nogle stærkere briller?)?
>
>
> Hilsen
> Biker-Torben
>
>



Bo S. (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Bo S.


Dato : 21-05-02 14:10


> Der er jo lissom ikke rigtig nogen oliepind - derimod er der en lille rund
> glasrude, hvor man angiveligt skulle kunne se oliestanden. Jeg kan bare
ikke
> se en skid, synes jeg. Så jeg er lidt usikker på, hvad oliestanden
egentlig
> er.

Ud for den lille glasrude er der garanteret to streger. En minumims og en
maximums grænse for oliestanden. Olien tjekkes når motoren er drifsvarm, og
du skal have en til at holde motorcyklen lodret mens du tjekker olien.
Så kan du, evt. med en lygte, lige tjekke, om olien står mellem de to
streger.
Hvis den kun har køret 2500 km. burde olieforbruget være meget tæt på nul,
skulle jeg mene ;)

Jeg kender dog en der har en HD Sportser, der har kørt 12000 km, og den
drypper. Men det er en helt anden historie... Der skal man huske at fylde
benzin på, hver gang man tjekker olien

mvh Bo



Jonas Holt (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 21-05-02 20:05

> Jeg kender dog en der har en HD Sportser, der har kørt 12000 km, og den
> drypper. Men det er en helt anden historie... Der skal man huske at fylde
> benzin på, hver gang man tjekker olien


LOL

Jeg kørte bag en lille flok HD'er på motorvejen udenom Aalborg i weekenden.
Der var _mindst_ en af dem hvis olieforbrug ikke kun skyldtes at den
dryppede. Der stank så meget af brændt motorolie (eller Briggs & Stratton)
at jeg var nødt til at overhale.

Inden jeg passerede dem så jeg hvordan stellet på en af dem VRED sig da
ejeren kørte hen over nogle striber. Jeg har aldrig forestillet mig at der
kunne være _så_ meget gummi i et HD-stel. Jeg synes selv at det lyder
vildt, men jeg vil skyde på at baghjulet var 6-8 cm ude af center!!!

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Claus Rittig (21-05-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 21-05-02 22:24

"Jonas Holt" <jholt@norden-fjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3cea9af8$0$11213$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Jeg kørte bag en lille flok HD'er på motorvejen udenom Aalborg i
weekenden.
> Der var _mindst_ en af dem hvis olieforbrug ikke kun skyldtes at den
> dryppede. Der stank så meget af brændt motorolie (eller Briggs & Stratton)
> at jeg var nødt til at overhale.

Ja, en HD kan køre fint fint med et helt enormt olieforbrug, det lugter bare
ad helvede til.

> Inden jeg passerede dem så jeg hvordan stellet på en af dem VRED sig da
> ejeren kørte hen over nogle striber. Jeg har aldrig forestillet mig at der
> kunne være _så_ meget gummi i et HD-stel. Jeg synes selv at det lyder
> vildt, men jeg vil skyde på at baghjulet var 6-8 cm ude af center!!!

Sikkert mere et spørgsmål om defekte lejer eller udlægger-bro. HD stel er i
nogle voldsomme dimensioner, og stift så det er vel rigeligt, men med en
lang udlæggerbro kan akselafstanden blive helt grotesk, og så kan cyklen
komme til at virke meget gummiagtig på især landsgående riller og striber
uden at det generer - for man ligger jo ikke og kører RR på sådan en, til
gengæld er den voldsomt afslappende at køre, ultra retningsstabil.

Rittig
(Tidl. HD med Järnhesten 7 graders udlæggerbro).



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste