Gult visir - hjelper det i regn?
Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-05-02 09:15

Under mitt race på Oschersleben i weekenden, samt på Nürburgring weekenden
før, hadde jeg problemer med å se mine referansepunkter på den våte asfalt.
Jeg har alltid hørt at gule briller eller gult visir vil øke kontrasten i
tåke og regn, er det noen som har prøvet det?

JS

Fra : Michael K. S.

Dato : 21-05-02 09:32

On Tue, 21 May 2002 10:15:22 +0200, <origo@earthling.net> wrote:

> [...]
>Jeg har alltid hørt at gule briller eller gult visir vil øke kontrasten i
>tåke og regn, er det noen som har prøvet det?

Ikke prøvet det nej - men i teorien i hvert fald er det fuldstændig
korrekt,samme fænomen med f.eks skibriller der også _bør_ være gule,så
alt andet lige burde det hjælpe....

En lille sjov ting :

rtsp://real.tv2.dk/tv2/rejser/uhrskov/episode2hi.rm?start=04:12.7&end=04:40.2&title=Gule%20briller&copyright=uhrskov.dk

-M

Fra : Thomas Hjort

Dato : 21-05-02 10:22

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:accvmu$a7d$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har alltid hørt at gule briller eller gult visir vil øke kontrasten i
> tåke og regn, er det noen som har prøvet det?

Det gør det helt sikkert.
Også selvom det ikke regner. Jeg har erfaring fra diverse skydeklubber og
specielt ved dårligt lys (indendørs (kan måske sidestilles lidt med
regnvejr=dårligt lys)) giver de gule briller bedre kontrast.

Mvh Thomas

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 22-05-02 10:53

Jeg kørte hele sidste år med gult visir -både på vejen og på bane -
Synes det virker rigtig fint når vejret er lidt grå-grumset og regn.
Også sidst på dagen hvor lyset er aftagende synes jeg man har stor glæde af
det.
Man kan også få orange visir, måske det også vil være fint?

-Charlotte

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 22-05-02 10:59

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 22-05-02 11:04

Fra : Charlotte Grosen

Dato : 22-05-02 11:30

Fra : RacerNiels

Dato : 22-05-02 12:04

"origo" <origo@earthling.net> wrote in message
> Jeg har alltid hørt at gule briller eller gult visir vil øke kontrasten i
> tåke og regn, er det noen som har prøvet det?

Jeps - gult er sagen i skidt vejr. Det samme gør sig gældende i skiløb
hvor en uset pukkel kan sende dig i mindre kredsløb.
Jeg har rødt glas i mine skibriller, og det er ikke optimalt, så jeg
tror ikke at der kommer noget beedre ud af at prøve orange frem for gult
glas.

Niels
XS400-SS - til salg på www.sqzuki.subnet.dk
Atomic ATC7 - egentlig også til salg