Olieforbrug på en Dragstar?
Fra : Biker-Torben®

Dato : 21-05-02 08:57

Jeg er den lykkelige ejer af en Dragstar 1100 Classic.
Den har lige rundet de 2.500 km.

Hvor meget olie bruger sådan en fætter mon?

Der er jo lissom ikke rigtig nogen oliepind - derimod er der en lille rund
glasrude, hvor man angiveligt skulle kunne se oliestanden. Jeg kan bare ikke
se en skid, synes jeg. Så jeg er lidt usikker på, hvad oliestanden egentlig
er.

Er der nogen Dragstar-ejere, der kan sige noget generelt om, hvor meget olie
sådan en normalt bruger (1 liter pr. 1000 km?) ?
Og er der nogle hemmelige tricks til, hvordan man nemmest checker olien på
sådan en (eller er løsningen nogle stærkere briller?)?

Hilsen
Biker-Torben

Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 21-05-02 11:14

Hej Torben.
Nu husker du vel at den skal stå lodret, når du aflæser olien.
Jeg kan forstille mig at når din model står på støttebenet, ligger den
vandret i luften.:)
Daniel