Asus v3800 capture
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-05-02 08:41

Hej.

Jeg prøver at finde et program der kan optage video. Asus' eget "Asus Live"
kan jeg få til at vise videobilledet på skærmen helt perfekt, men så snart
jeg slår over til capture mode, fryser billedet.

Jeg har også prøvet med VirtualDub, og her sker det samme. Derfor har jeg
prøvet nvidias efne WDM drivere, hvilket bare får hele VirtualDub til at
fryse.

Jeg kører WinXP

Er der nogen der har nogle ideer?

Mvh
Ulrik

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 09:35

"Ulrik Nielsen" <cheese@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet nvidias efne WDM drivere, hvilket bare får hele VirtualDub til at

Jeg havde nøjagtig samme problem bare med v6600.
opgiv det capture i xp. Jeg prøvede alt i xp på den ene, anden og 117. måde.
(både beta, standarddrivere, nvidia og kombineret)
Det virker perfekt i win 2000, så det har jeg nu.

Martin

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-05-02 10:39

> [...]
måde.
> (både beta, standarddrivere, nvidia og kombineret)
> Det virker perfekt i win 2000, så det har jeg nu.

Det var desværre det svar jeg var bange for at få. Jeg må nok igang med en
win98 - der virker det ihvertfald.

Mvh
Ulrik

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 13:56

Når nu vi snakker capture med Asus. Kan du grabbe i højere end 320*288 uden
frametab ?
Det kan jeg ikke.

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 15:05

ups.. outlook bugger

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 13:56

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 13:56

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 13:56

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 13:56

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-05-02 20:51

> Når nu vi snakker capture med Asus. Kan du grabbe i højere end 320*288
uden
> frametab ?
> Det kan jeg ikke.

Heller ikke her - med AMD XP1900+ og 2 diske i RAID :/

Mvh
Ulrik

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 21:17

<KLIP>
> Heller ikke her - med AMD XP1900+ og 2 diske i RAID :/

Kører P4 1.6@2,415 og IDE100 med IBM..
havde ellers overvejet en større (hurtigere harddisk), men jeg tror
asus-video in simpelt hen ikke kan klare fuld framerate alligevel i max.
opløsning.

Mvh. Martin

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 23-05-02 20:01

> Kører P4 1.6@2,415 og IDE100 med IBM..
> havde ellers overvejet en større (hurtigere harddisk), men jeg tror
> asus-video in simpelt hen ikke kan klare fuld framerate alligevel i max.
> opløsning.

Det tror jeg heller ikke - jeg får også alvorlige interlace problemer hvis
jeg går op i opløsning.

Mvh
Ulrik

Fra : Günther Pedersen

Dato : 24-05-02 14:36

> Det tror jeg heller ikke - jeg får også alvorlige interlace problemer hvis
> jeg går op i opløsning.
>
> Mvh
> Ulrik

For at undgå interlace problemer skal du enten køre i en opløsning mindre
end ca. 320 eller i en opløsning over 625 linier pr. billede.
Det er simpelthen måden PAL standarden definerer, hvordan et interlaced
billede skal vises på fjernsynet, som gør det.

Venlig hilsen
Günther

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 25-05-02 05:27

> [...]
> Det er simpelthen måden PAL standarden definerer, hvordan et interlaced
> billede skal vises på fjernsynet, som gør det.

Jeg synes desværre det er lige meget hvor højt jeg går op, billedet bliver
inerlacet - hvis altså det er den korrekte betegnelse - hver anden linje er
forskudt ca. 1/2 cm.

Mvh
Ulrik

Fra : raven

Dato : 21-05-02 11:20

On Tue, 21 May 2002 09:41:09 +0200, "Ulrik Nielsen"
<cheese@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>prøvet nvidias efne WDM drivere, hvilket bare får hele VirtualDub til at

Nej, man kan se at nyeste udgaver af de programmer du skal bruge er
fra januar 2001. Det går ikke til XP.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/ASUS_VGA_TOOLS/

Alternativet at bruge twain driveren sammen med adope premiere går nok
heller ikke.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/V38_34/
ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/VGA/Firmware/V3800/

mvh

John

Fra : Bent

Dato : 21-05-02 16:21

> [...]
> kan jeg få til at vise videobilledet på skærmen helt perfekt, men så snart
> jeg slår over til capture mode, fryser billedet.

Hej Ulrik,
Jeg har døjet med det samme problem med V7700 Deluxe kort og XP.
Jeg fulgte en anvisning på nedenstående side og det lykkedes med lidt hårdt
arbejde at få det til at køre så jeg kan capture i VirtuelDub.
http://www.tek-tips.com/gviewthread.cfm/lev2/66/lev3/68/pid/749/qid/155668

Mvh.

Bent

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 16:25

Ja - der er nogle der er heldige.
Men XP er ikke besværet værd. Faktisk er XP intet værd for gamers. hæhæ
Martin

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 21-05-02 20:53

> [...]
hårdt
> arbejde at få det til at køre så jeg kan capture i VirtuelDub.

Tadam, jeg fik det til at virke ved at installere ASUS Digital VCR 2.1beta
og bruge VirtualDub - herligt. Tak for hjælpen.

Mvh
Ulrik