Olie til koblingshydralik.
Fra : Luffe

Dato : 21-05-02 07:14

Hej til alle.

Jeg har lige på vej til arbejde opdaget, at min mc er ved at løbe tør for
olie på koblingen (hydralik). Jeg har været inde på den lokale tankstation,
men blev i tvivl om hvad man kan efterfylde med. Er der en som kan hjælpe
mig (og kan man i det hele taget købe noget brugeligt på en tank) Jeg vil
gerne hjem fra arbejde kl. 16.00. På forhånd tak.

Mvh Søren
900ss - men halvslap kobling

Fra : Jens Jessen

Dato : 21-05-02 07:35

Der skal såmænd almindelig bremsevædske på. Men hvis jeg var dig, ville jeg
nok lige undersøge om der måtte være utætheder - væsken fordamper nemlig
ikke så let.
Instruktionsbogen er foriøvrigt et godt instrument når den slags opstår.

Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-02 15:16

"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal såmænd almindelig bremsevædske på. Men hvis jeg var dig, ville
jeg
> nok lige undersøge om der måtte være utætheder - væsken fordamper nemlig
> ikke så let.

Tjek lige det meget grundigt før du efterfylder - nogle skal påfyldes
bremsevædske, andre skal påfyldes SAE 10 olie (min fx) - samme type som man
bruger i forgafler.

Rittig

Fra : james

Dato : 21-05-02 08:23

Bremsevæske! Har du konstateret at det ER lavt niveau? Om sommeren, havde
Kirsten samme problem...troede jeg. Efter at have købt bremsevæsken, opdagede
jeg at hun havde rigeligt, men at bolten nederst var løsnet den mindste lille
smule og sluppet ind en luftboble. Jeg fik den fjernet, strammede bolten igen
og så har hun kørt side.

Til salgs: ubrugt bremsevæske på dåse, ægte hollandsk, privatimporteret....

-james

Fra : Luffe

Dato : 21-05-02 08:48

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Bremsevæske! Har du konstateret at det ER lavt niveau?

Ja - beholderen er HELT tom.

Fra : Luffe

Dato : 21-05-02 08:48

Fra : Brian Lænø

Dato : 21-05-02 17:52

"Luffe" skrev

> "james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ja - beholderen er HELT tom.
>
> Mvh Søren

Husk at den skal udluftes, lige som en bremse.
På min kan jeg bruge dot 3, 4 og 5.
Der står sikker på låget hvilken bremsevæske du skal bruge.

--
Brian
Cagiva Elefant 750, også med Ducati motor (pantah)

Fra : Bo S.

Dato : 21-05-02 09:36

"Luffe" <janner@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> mig (og kan man i det hele taget købe noget brugeligt på en tank) Jeg vil
> gerne hjem fra arbejde kl. 16.00. På forhånd tak.

Uden at være mekaniker, men vædskestanden i en hydraulisk kobling burde da
ikke ændre sig med mindre der er en utæthed i systemet. Eller kan den falde,
hvis koblingen er ved at være slidt ned?

Ellers kan du jo strengt taget godt køre hjem uden en kobling, hvis du kan
trille den i gang i lyskrydsene, og sætte den i 2. gear. Det er nok lettere
end i første hvis man vil undgå kænguru effekten

Men ellers er det ligetil at efterfylde. Husk dog at læse i din manual, at
det er den rigtige vædske, du hælder på. Min kræver "dot4" og der står også,
at de forskellige typer ikke er "kompatible". Og pas på. Det ætser i lakken!

mvh Bo ~ VTR