Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Undgå sand i kamera
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 20-05-02 22:46

Hej.

Det kan godt være at det her kommer til at lyde noget tosset, men altså lidt
skør må man vel gerne være ind imellem.

Jeg har lige købt en canon IXUS V2 (i USA for bare 2700kr !!!), den skal jeg
have med til stranden (i sydfrankrig) til sommer. Er der nogen der har nogle
anbefalinger til hvordan jeg ungår at der kommer sand i knapperne etc. Altså
udover, at lade være med at tabe den i sandet.

Jeg har overvejet at købe en vandtæt kasse til den, men den koster bare
1640kr., hvilket jeg ikke vil give. Så jeg tænkte at jeg bare vil tape den
ind i sådan noget gennemsigtig tape, eller måske bogbindingstape. Har i
andre forslag?

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 20-05-02 23:21

> [...]
> ind i sådan noget gennemsigtig tape, eller måske bogbindingstape. Har i

Smid det ned i en frysepose... Husk at vende datomærkningen væk fra
objektivet ...

- Martin

Fra : thl

Dato : 21-05-02 08:46

"Mark Andreas Christensen" <machs@email.dk> skrev i en meddelelse news:acbqqa$aqg$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> anbefalinger til hvordan jeg ungår at der kommer sand i knapperne etc. Altså
> udover, at lade være med at tabe den i sandet.
Søg på Ewa Marine, de har helt sikkert en
"plasticpose" der kan løse problemet effektivt.

Mvh.

Thorbjørn

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-05-02 10:33

> Så jeg tænkte at jeg bare vil tape den
> ind i sådan noget gennemsigtig tape, eller måske bogbindingstape. Har i
> andre forslag?

http://www.aquapac.de/ laver vand og støvtætte poser som kan købes hos bla.
spejdersport i Danmark. Min kostede ca. 100-200 DKK.

Poserne er fint gennemsigtige, men der er dog lidt problemer med at
billederne bliver matte i modlys.

Jeg har gode erfaringer med posen og har endda taget billeder på ca. 3
meters dybde med sådan en pose.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen
Hvidovre