Hvormeget olie må den æde?
Fra : Gundersen

Dato : 20-05-02 22:27

Hejsa

Hvormeget Olie må min Bandit 400, fra 92' æde?
Jeg synes at den ca æder 500ml pr. 1000km ca... (Jeg har ikke kørt lige
pænt/optimalt)
Den har kørt ca. 500 af dem med 10k rpm (i 6 gear).

er det normalt at den æder noget så`? For den drypper ikke det mindste...

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Erling Egelund

Dato : 21-05-02 08:14

"Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hejsa
>

> Hvormeget Olie må min Bandit 400, fra 92' æde?
> Jeg synes at den ca æder 500ml pr. 1000km ca... (Jeg har ikke kørt lige
> pænt/optimalt)

Du skriver ikke noget om, hvor langt den har kørt, men det lyder ikke
unormalt, hvis cyklen har rundet 40 kkm. Jeg kender dog ikke noget til
Suki's luft/oliekølede motorer, så det er mere udfra en general betragtning.

> Den har kørt ca. 500 af dem med 10k rpm (i 6 gear).

Det forklarer jo også noget. Hvor er redline på sådan en Bandit 400 - 13000
rpm? Jens Jacob Bager har i en tidligere tråd skrevet noget meget fornuftigt
om 70% af redline ved længere tids belastning.
Min gamle BMW R100RS brugte også en del olie (1 l/kkm) og helt galt blev
det, hvis den fik nogle bank. Kuren for den, er bare ikke mulig for din
Suki.

Erling
748 (ikke BMW)

Fra : Gundersen

Dato : 21-05-02 17:49

Hejsa

> Du skriver ikke noget om, hvor langt den har kørt, men det lyder ikke
> unormalt, hvis cyklen har rundet 40 kkm. Jeg kender dog ikke noget til
> Suki's luft/oliekølede motorer, så det er mere udfra en general betragtning.

Den har rundet de 33,5kkm.
Den er luftkølet/Vandkølet top stykke.......

> Det forklarer jo også noget. Hvor er redline på sådan en Bandit 400 - 13000
> rpm?

Nej, den er ved 14k rpm

> [...]
> Min gamle BMW R100RS brugte også en del olie (1 l/kkm) og helt galt blev
> det, hvis den fik nogle bank. Kuren for den, er bare ikke mulig for din

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit