Opdatere en JComboBox' indhold
Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 20-05-02 18:38

Hejsa,

vi sidder midt i et eksamensprojekt og er stødt ind i et problem!

Hvordan får man opdateret indholdet i en JComboBox?

Vi har nogle data vi vil sætte ind i en JComboBox, dataene er tidligere
hentet i en database (underordnet i denne sammenhæng!), disse data skal
så vises i boxen - men vi kan ikke opdatere den!

Håber på lidt hjælp.

Mvh.
Mikael

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 20-05-02 19:14

On Mon, 20 May 2002 17:37:46 +0000 (UTC), "Mikael N. Andersen"
<noerrelund@pc.dk> wrote:

>Hvordan får man opdateret indholdet i en JComboBox?

Hvad med metoden "AddItem" til at tilføje elementer til comboboxen (og
evt. "removeAllItems" til at cleare comboboxen).

Se Java API'en:

http://java.sun.com/products/jdk/1.2/docs/api/javax/swing/JComboBox.html

mvh
Karl Peder

Fra : Mikael Andersen

Dato : 20-05-02 19:27

"Mikael N. Andersen" <noerrelund@pc.dk> wrote in message

> [...]
> hentet i en database (underordnet i denne sammenhæng!), disse data skal
> så vises i boxen - men vi kan ikke opdatere den!

Hejsa, i burde kunne bruge dette til at opdater comboboxen:

DefaultComboBoxModel model=(DefaultComboBoxModel)jComboBox1.getModel();
model.addElement("Test1");
model.addElement("Test2");
model.addElement("Test3");

Hvis i har problemer med det kan i lige maile mig.

Venlig hilsen
Mikael Andersen(sjovt vi hedder de samme)

Fra : Mikael N. Andersen

Dato : 20-05-02 19:34

"Mikael Andersen" <msa@mail1.stofanet.dk> skrev:
> [...]
> model.addElement("Test2");
> model.addElement("Test3");
>
> Hvis i har problemer med det kan i lige maile mig.

Hejsa og tak for svaret, vi fandt ud af det udfra Karl Peders link:

<http://java.sun.com/products/jdk/1.2/docs/api/javax/swing/JComboBox.html>
Som vi nok burde have kigget på lidt tidligere ;)

Så stor tak til jer begge.

Mvh.
Mikael
- Der mere bruger sit mellemnavn, Nørrelund ;)