Visir typer til Shoei
Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-05-02 17:51

Jeg er meget tæt på at bestille en Shoei TC-1 Raid Wild fra
http://www.moto-plus-accessories.com i tyskland. Men jeg vil meget gerne
have et ekstra visir med når jeg køber. Her tænker jeg på et der tager den
kraftige sol. Så jeg har tænkt på enten alm. spejlvisir eller blå
spejlvisir. Men på deres side er der 2 typer over det der sidder på fra
start, nemlig tinted og dark tinted. Hvad er det lige for nogle? For på
Shoei's hjemmeside er der mange flere og der er ikke nogen der bare hedder
tinted eller dark tinted. Jeg har mailet og faxet, men jeg har endnu ikke
modtaget noget svar, så jeg forsøger mig i denne gruppe !

--
/Thomas Buus
!Fjern NOSPAM fra mail adresse!

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 20-05-02 19:57

Eller lad mig spørge på en anden måde. Er der ingen herinde der har en Shoei
hjelm med andet end klart visir? Evt. gerne et vare nummer på et
spejlvisir..

/Thomas

Fra : jakob

Dato : 20-05-02 21:10

"Thomas Buus Andersen" <t-buus@NOSPAMget2net.dk> wrote in message
> Eller lad mig spørge på en anden måde. Er der ingen herinde der har en
Shoei
> hjelm med andet end klart visir? Evt. gerne et vare nummer på et
> spejlvisir..

Jeg har den der vist hedder dark tinted... Den er bare mørk, men uden spejl.
Det ser ikke ud til de har så stort et udvalg, men der er masser af andre
steder på nettet:
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&querytime=8NuPK&q=shoei+viso
rs

Fra : Freddy Lang

Dato : 21-05-02 16:38

> [...]
Shoei
> hjelm med andet end klart visir? Evt. gerne et vare nummer på et

Jeg har en Raid Fireball TC-1, som jeg har købt et "guld"-spejlvisir til.
Hvilket forøvrigt ser kanongodt ud, hvis jeg selv skal sige det (og det skal
jeg jo).

Jeg tror nok at Shoei importeres af C. Reinhardt, som også importerer
Suzuki. Kig på hjemmesiden http://www.suzuki-mc.dk/

Derinde er der en komplet oversigt over alle visirtyper til alle Shoei's
hjelme. Udover den klare, som er monteret som standard, er der følgende: Røg
visir (tinted), Mørk visir (dark tinted), Spejlvisir blå, Spejlvisir sølv
samt Spejlvisir guld. Det almindelige klare visir koster 248,- kr, de to
mørke 278,- kr, og de tre med spejleffekt 498,- kr. Hos Reinhardt har du
altså flere valgmuligheder end hos Moto Plus, ligesom Reinhardt også lader
til at være lige en anelse billigere. 41,95? til en kurs 7,43 giver noget i
retning af.... (regne, regne... ) ...noget i retning af 311 kroner og 69
øre, PLUS post, porto, efterkrav, gebyr for både det ene og det andet, samt
diverse tillæg for noget helt tredie... (nånej, det skal du jo betale
alligevel, når du skal have hjelmen dernedefra...). Men det er nu alligevel
billigere at få din lokale mc/Shoei-forhandler til at få visiret hjem ovre
fra Reinhardt, hvis de da ikke lige har det til at ligge på lager. Jeg kunne
få mit visir fra dag til dag.

Hmm, lang smøre, men jeg håber da, det er til lidt hjælp.

Mvh
Freddy
SV 650 SK1

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 21-05-02 17:19

Hvad med visir indsatse ? : http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Foobar

Dato : 22-05-02 09:08

> Hvad med visir indsatse ? :
http://www.sbfiberdesign.com/html/sbfib_dk.html

Eller 'direkte fra hestens mund' på http://www.coolvizion.com for lidt
flere detaljer...

(Priserne hos SB Fiberdesign er lige nøjagtig så høje, at jeg ikke rigtig
kan bestemme mig til om jeg hellere ville købe det direkte hos CoolVizion.)

/claus

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-05-02 11:00

> [...]
> tinted eller dark tinted. Jeg har mailet og faxet, men jeg har endnu ikke
> modtaget noget svar, så jeg forsøger mig i denne gruppe !

Ved godt det ikke er specielt til Shoie, men det ser spændende ud alligevel.
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=16435&NyhedskategoriI
D=82&SekItem=82&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

Fra : Foobar

Dato : 22-05-02 11:10

> [...]
http://mc.dba.dk/asp/redaktionelt/detail.asp?ArtikelId=16435&NyhedskategoriI
> D=82&SekItem=82&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

Du må hellere lige læse tråden "Farveskiftende Fog City" her, inden du farer
ud og brænder de knap 400,- af...

/claus