Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
anbefaling af Sony DSC-P1?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-05-02 17:51

Hej alle

Jeg skal muligvis bytte mig frem til ovenstående.

Er der noget godt eller skidt at sige om subj?

Jeg er især lidt bekymret over, at Sony bruger sine egne memorystick og ikke
CF kort.

Claus

Fra : U. Pedersen

Dato : 20-05-02 19:21

On Mon, 20 May 2002 18:50:47 +0200, "Claus Tersgov"
<clausnews@hotmail.com> wroti:

> [...]
>
>Er der noget godt eller skidt at sige om subj?
>
>Jeg er især lidt bekymret over, at Sony bruger sine egne memorystick og ikke

Daws Claus.

Sony tager du ikke fejl af, jeg har brugt mit første digitale kamera
(Sony DSC-S50) i nu et år, og fuld ud tilfreds

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)
http://www.pbase.com/luf123/root

Fra : Troels Arvin

Dato : 20-05-02 22:39

On Mon, 20 May 2002 18:50:47 +0200, Claus Tersgov wrote:

> Er der noget godt eller skidt at sige om subj?

Jeg har et sådant og bruger det meget.

Det tager rigtig flotte billeder i godt lys (udendørs dagslys, fx.). Men
jeg er mildest talt ikke glad for dets resultater, når lyset er
suboptimalt. Særligt er blitz-billeder taget med kameraet dårlige; dette
er dog nok et generelt problem med kameraer, hvor blitz sidder indbygget
og tæt på optikken.

Det kan godt være, at jeg kræver for meget (hvordan skulle man kunne få
godt billeder med dårligt lys?), men jeg håber, at det kan gøres bedre.

I øvrigt har jeg underlige oplevelser med, at dets batteri pludselig er
100% afladet kort tid efter at det har været opladet. Andre gange holder
det så vidt jeg kan bedømme længe. Nå, men det kan være, at batteriet er
ved at blive dårligt.

Dets USB-overførsel fungerer af billeder fungerer fint til min
Linux-laptop.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 21-05-02 00:00

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> skrev

> [...]
> suboptimalt. Særligt er blitz-billeder taget med kameraet dårlige; dette
> er dog nok et generelt problem med kameraer, hvor blitz sidder indbygget

Hvad sker der, er de underbelyste eller hva?

Netop af samme grund stillede jeg et andet spørgsmål angående det at sætte
en slaveflash på. Jeg skal nemlig bruge det meget til flash billeder..

Claus

Fra : Troels Arvin

Dato : 21-05-02 09:02

On Tue, 21 May 2002 00:59:53 +0200, Claus Tersgov wrote:

> Hvad sker der, er de underbelyste eller hva?

Flash-billederne får et meget kunstigt lys (sikkert et generelt
fotogratisk problem, men jeg synes, at det er accentueret med mit kamera).

Jeg er bange for, at DSC-P1 er lidt af en førstegenerationsmodel, men jeg
har intet belæg for det, da jeg ikke har prøvet andre digitalkameraer
indgående.