Flytning af Olietank
Fra : M@rk

Dato : 20-05-02 17:34

Hej alle,

jeg kunne godt tænke mig, at flytte min olietank en 3-4 meter i
forhold til dens nuværende placering - dette genererer dog 2
spørgsmål:

a) Skal man anmelde dette til kommunen eller kan man "bare" gøre det?

b) Hvordan gør man det rent praktisk - jeg forestiller mig noget med
en palleløfter .................

Hvad siger I?

/Mark

Fra : Calle.

Dato : 21-05-02 12:32

M@rk wrote:
> [...]
> spørgsmål:
>
> a) Skal man anmelde dette til kommunen eller kan man "bare" gøre det?

Hvorfor skulle kommunen begynde at blande sig i hvordan du indretter hjemme
hos dig?

> b) Hvordan gør man det rent praktisk - jeg forestiller mig noget med
> en palleløfter .................

Evt. et par jern rør under, og så fat i et par mænd, så kan i løfte den i
stængerne, hvis den da ikke er fyldt op.

> Hvad siger I?

Kom igang

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : M@rk

Dato : 21-05-02 15:46

Tue, 21 May 2002 13:32:04 +0200, berigede "Calle." <Calle@jyde.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:
>M@rk wrote:

>Hvorfor skulle kommunen begynde at blande sig i hvordan du indretter hjemme
>hos dig?

Når man ansøger om opstillingstilladelse, skal man angive hvor tanken
placeres - dette laves jo om, når man flytter den og dermed gælder den
oprindelige tilladelse vel ikke?!

>Kom igang

ok

/Mark

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 22-05-02 16:52

> [...]
>
> a) Skal man anmelde dette til kommunen eller kan man "bare" gøre det?
>
> b) Hvordan gør man det rent praktisk - jeg forestiller mig noget med

Ring til dit olieselskab, de burde kende reglerne.

Thomas
(tidligere oliechauffør)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 22-05-02 17:53

"M@rk" skriver:

> [...]
> spørgsmål:
>
> a) Skal man anmelde dette til kommunen eller kan man "bare" gøre det?

Det skal anmeldes til kommunen. Begrundelserne er, at kommunen
registrerer, hvor tanken står, helt præcis. Desuden har kommunen pligt
til at sikre sig, at evt. afstandskrav, f.eks. til drikkevandsboringer
overholdes.

Men det er husejerens pligt at melde flytningen. Lovhjemmelen er
Olietankbekendtgørelsen, bekendtgørelse nr. 829 af 24. oktober 1999.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : juletrae@post4.tele.~

Dato : 22-05-02 22:00

I artiklen <3CEBCCCF.4A54754D@familie.tele.dk>,
skrev Leif Chr. Andresen <Andresen@familie.tele.dk>:
> [...]

> Men det er husejerens pligt at melde flytningen. Lovhjemmelen er
> Olietankbekendtgørelsen, bekendtgørelse nr. 829 af 24. oktober 1999.

Husk også at anmelde tanken til forsikringen, det kan blive en dyr fornøjelse
hvis tanken lækker og forsikringen ikke dækker.

--
Helge.