Vildeste benzinøkonimi
Fra : Ukendt

Dato : 20-05-02 15:19

Jeg spurgte engang hvordan man fik maskinen til at køre længst på literen.

Ingen konkrete svar, men lidt om at gashåndtaget var vigtigere end omdr.

Her idag kørte jeg KBH->Østjylland via Lolland = 415km med mutti og
oppakning. Min hidtigere rekord er 17km/l og normal kørsel (som også er
rimeligt touring præget siger 14-15).

Idag : 21,1kml !!!!!!

Teknik : Ved 3000omdrejninger kommer der liv, ved 3500 markant mere. Jeg
gav den mindste gas over tomgang. Lige så snart den ramte 4000omdrejninger
fik den et gear til. Når ønsket fart var nået, fik den gear til den ramte
3.000. 6. gear og 3.000 = knap 90km/t, så turen gik af små hyggelige ture.

Accelerationsevnen var vel som en typisk Ford Fiesta og rimelig pinelig af
en 1000ccm'er MC, men det var nu også mest for at eksperimenter.

Resultatet er, at en tank ny KAN række ca. 450km hvilket er temmeligt meget
i mine øjne.

God Pinse
Mvh Albert - CBR1000 SC24

Fra : Thomas Jensen

Dato : 20-05-02 15:39

> Jeg spurgte engang hvordan man fik maskinen til at køre længst på literen.

jeg er også begyndt at køre længere på literen.
Det skyldes jeg ikke lader den komme over 6000 omdr undtagen i højeste gear.

Halløjsa det hjalp

Thomas

Fra : Michael Kristiansen

Dato : 20-05-02 17:31

Jep.

Jeg har en Yamaha 600FZS og den gå ikke under 18km/l, det skal også siges at
jeg ikke køre pænt altid, men den kan køre 22km/l det hare jeg prøvet.... :)

Hilsen
Michael K

Fra : Allan jørgensen

Dato : 20-05-02 21:32

"Michael Kristiansen" <michaelkr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> jeg ikke køre pænt altid, men den kan køre 22km/l det hare jeg prøvet....
:)

hmm, min fzr600us har kørt 23.5km/l med tanktaske, 2 smidovertasker og konen
bag på og jeg kørte rimeligt frisk ad landeveje fra tyskland til ålborg med
80 - 100km/t..

har også kørt 15,5 km/l ved meget hurtig motorvejkørsel, men der gik det
også stærkt ))

Allan(fzr600us)

Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-05-02 22:33

> [...]
konen
> bag på og jeg kørte rimeligt frisk ad landeveje fra tyskland til ålborg

Muhaha

Min øko-honda går lidt over 25Km/L på motorvejen og hvis man kører rigtigt
pænt på landet helt op mod 35Km/L

Og det er ikke gas !

M.v.h
Lasse Madsen
Honda CB250Rs

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 16:37

> Og det er ikke gas !

Nej, det er vel benzin?

/Jesper
Min fazer 600 kører omkring 18km/l
(har været i nærheden af 25 km/l ved pæn kørsel - med tøsen bag på)

Fra : Allan jørgensen

Dato : 23-05-02 15:42

"Lasse Madsen" <Lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> Muhaha
>
> Min øko-honda går lidt over 25Km/L på motorvejen og hvis man kører rigtigt
> [...]

Grill og hvor stærkt går det så på motorvejen

Allan(fzr600us)som ikke går under 110 på motorvejen, men hvis den gjorde
kunne den sikkert køre 21-23,5 km/l alt efter vejr og vind

Fra : Rune \(Bandit600\)

Dato : 23-05-02 19:51

"Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@FJERNKOsporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Allan(fzr600us)som ikke går under 110 på motorvejen, men hvis den gjorde
> kunne den sikkert køre 21-23,5 km/l alt efter vejr og vind

Min Bandit svinger mellem Min 14km/l når der har været stram wire, og
19,5km/l når man opfører sig pænt!
Jeg regner dog med at komme højere op, på ferie turen! (Altså højere km pr.
liter)

Venlig hilsen Rune
http://www.geocities.com/rromdal/

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 24-05-02 10:47

> [...]
> 19,5km/l når man opfører sig pænt!
> Jeg regner dog med at komme højere op, på ferie turen! (Altså højere km

Min TDM går ikke langt på en tank fuld, men igen jeg kører ikke MC for at
køre længst pr liter benzin.
For lige at komme med et tal går den mellem 13-16 km pr liter

Fra : Jens E Jensen

Dato : 20-05-02 18:09

Lidt udenfor subj. , men alligevel. Hvordan regner i km/l så nøjagtig ud.
Min metode er at tanke helt op hver gang også dividere med antal kørte km,
ved nulstilning siden sidste optankning, men det er da lidt unøjagtig, da
der aldrig kan tankes helt ens hver gang... eller hva ?

mvh Jens, GSX1100F, ´89

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-02 18:19

jae det har du ret i. Derfor er der den hurtige og den præcise:

Den hurtige : Se hvor mange km du har kørt på hvor mange km. Prøv at få det
samme i hver gang

Den præcise - skriv ned hver gang. Efter 10.000km så har du et ret
nøjagtigt billede

mvh Albert

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-05-02 22:24

"Albert" <mailATalbertsmcDOTnet (Udskfit AT og DOT)> wrote:

> jae det har du ret i. Derfor er der den hurtige og den præcise:
>
> Den hurtige : Se hvor mange km du har kørt på hvor mange km.

Det burde ikke at være så svært

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : p.jarnbak

Dato : 21-05-02 07:14

"Jens E Jensen" <jjensenmail@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> ved nulstilning siden sidste optankning, men det er da lidt unøjagtig, da
> der aldrig kan tankes helt ens hver gang... eller hva ?

På min bmw k100rt viser min kørercomputer forbruget konstant.
Det svinger mellem 7,4 km/l ved fuld gas til 22,5 km/l ved 90-100 km/t.
Jeg kan justerer den til at vise gennemsnit de sidste 80 km men bruger
normalt
den med øjeblikligt forbrug vist.
Hej Palle