Havegrill af beton-kumme
Fra : Vivian Hansen

Dato : 20-05-02 15:22

Er der nogen der har forstand på om man kan bruge en alm. betom-kumme
på 30 cm i højden, 50 cm indvendig diameter og en kant på 9 cm som
grill/bålplads ? Kan den holde til varmen eller vil den flække ?

Fra : Mikkel

Dato : 20-05-02 15:49

Jeg havde en for flere år tilbage, og den holdt fint uden at flægge
så jeg tror ikke du får problemer med det
jeg tror min holdt i 3 år uden at revne, og den blev ikke kaseret pga af
fejl

Mvh
Mikkel

Fra : Calle.

Dato : 21-05-02 12:29

Vivian Hansen (slet KZT6G) wrote:
> Er der nogen der har forstand på om man kan bruge en alm. betom-kumme
> på 30 cm i højden, 50 cm indvendig diameter og en kant på 9 cm som
> grill/bålplads ? Kan den holde til varmen eller vil den flække ?

Er det en brøndring du mener, så kan jeg fortælle dig, at jeg havde en på
120cm i diameter, den flækkede med et smeld, da der kom god varme fra
ildstedet.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : M@rk

Dato : 21-05-02 22:28

Tue, 21 May 2002 13:29:04 +0200, berigede "Calle." <Calle@jyde.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Er det en brøndring du mener, så kan jeg fortælle dig, at jeg havde en på
>120cm i diameter, den flækkede med et smeld, da der kom god varme fra
>ildstedet.

Har der så ikke været spændinger i skidtet?

Jeg sidder og overvejer, at lave mig en havegrill af nogle betonfliser
og nogle fortovs-ditto - men det kan da være, at det er en ret dårlig
ide?!

/Mark

Fra : Holten

Dato : 23-05-02 20:40

Beton kan ikke tåle høje temp.

MVH

Holten
"Vivian Hansen (slet KZT6G)" <Vivian.hansen@KZT6Gprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:3ce90685$0$11928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : M@rk

Dato : 27-05-02 10:17

Thu, 23 May 2002 21:39:43 +0200, berigede "Holten" <dddddd@ddd.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Beton kan ikke tåle høje temp.

Dvs at man heller ikke kan bygge en grill af (fortovs-)fliser?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it