Bekæmpelse af bladlus
Fra : Duggi

Dato : 20-05-02 14:17

Hvordan får jeg effektivt udryddet bladlus?

Mine altankasser er oversvømmet med bladlus. Selvom jeg kun har ca. 1m2 jord
alt i alt, har jeg allerede alt for mange bladlus til, at jeg kan fjerne dem
manuelt. I forlængelse af nedenstående tråd omkring mariehøns gik jeg på
jagt efter disse, men har ikke kunne finde nogle (fra hvornår af er disse
til at finde i naturen?). Hvordan får jeg mine bladlus udryddet inden de har
gjort kål på mine krydderurter?

Med venlig hilsen,

Klaus

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-05-02 11:20

"Duggi" <NoM@il.com> wrote in message
> Hvordan får jeg effektivt udryddet bladlus?

Jeg ville sprøjte dem med en gang selvblandet insæktsæbe:

http://www.e-haven.dk/artikler/insektsaebe/insektsaebe.htm

Det er miljøvenligt og effektivt.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Duggi

Dato : 23-05-02 21:47

> Jeg ville sprøjte dem med en gang selvblandet insæktsæbe:
> http://www.e-haven.dk/artikler/insektsaebe/insektsaebe.htm

Tak Andreas,

Bladlusene er nu alle døde. Nu venter jeg bare på at se om patienterne dør.
Jeg kom vist til at give urterne lidt for meget.

Bedste hilsner fra Klaus