Skærme
Fijala 3554
fjerne skærm??
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 13:58

Hej

Jeg har en Sony HMD-A230 skærm tilsluttet min PC. Når man installerer
skærmen skal Windows selv finde skærmen og installere den, for Sony laver
ikke drivere til denne skærm.

Hos mig fungerer det også udemærket, den finder den rigtige Sony skærm, og
ligger den på listen i enhedshåndtering. Problemet er bare at den ret hurtig
finder en skærm mere, som den kalder standardskærm og viser den på listen
også, tilsluttet samme grafikkort.

Normalt er det jo fuldstændig ligegyldigt hvad der står, når bare skidtet
virker. Sagen er bare den at jeg senere tilslutter en skærm mere
(multimonitor) med et andet grafikkort. Når jeg så skal konfigurere
opsætningen af skærme giver det altså lidt bøvl at have en skærm mere som
ikke eksisterer.

Hvordan pokker slipper jeg af med den skærm? Standardskærmen kan ikke laves
om til HMD-A230, fordi Sony ikke har drivere, og fjerner jeg standardskærmen
dukker den bare op næste gang jeg genstarter.

Nogen gode råd?

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 14:02

Glemte vist at tilføje at jeg bruger win98SE

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-05-02 14:30

"Tim Lerche Sørensen" <35mm(nospam)@film.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen gode råd?

Jep, det er ganske normalt. Windows betegner din skærm som en normal
(standard) skærm. - Det kan det vel have ret i? :)

-M

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 14:48

> Jep, det er ganske normalt. Windows betegner din skærm som en normal
> (standard) skærm. - Det kan det vel have ret i? :)

Det kan den muligvis, men det er stadig ikke et godt råd....

Jeg mener nu ikke det bør være normalt at Windows smider 2 skærme på i
enhedshåndtering, når der nu kun er 1 skærm tilsluttet systemet. Det lyder
tosset...

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-05-02 14:53

> Det kan den muligvis, men det er stadig ikke et godt råd....

Nå.

> Jeg mener nu ikke det bør være normalt at Windows smider 2 skærme på i
> enhedshåndtering, når der nu kun er 1 skærm tilsluttet systemet. Det lyder
> tosset...

Kan så lige fortælle dig at et hurtigt kig i min enhedshåndtering viser 1
IBM 6547 og 3(tre) standardskærme. Det kan vel være fløjtende ligegyldigt om
den har registreret 1 eller 100 skærme. - Så længe den viser korrekt og det
ikke tager performance.

Hvad er reelt problemet? - Har du oplevet noget særligt ved disse "2"
skærme?

-M

Fra : Simon Kamber

Dato : 20-05-02 19:46

On Mon, 20 May 2002 15:52:53 +0200, "Morten Lorenzen"
<Morten@Lorenzen.as> wrote:

>Hvad er reelt problemet? - Har du oplevet noget særligt ved disse "2"
>skærme?
Eerh, er det bare mig eller sagde han at det ville være ligegyldigt
hvis ikke det var fordi det gav ham problemer når han skulle til at
køre dual monitoring.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-05-02 19:51

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> skrev i en meddelelse

> Eerh, er det bare mig eller sagde han at det ville være ligegyldigt
> hvis ikke det var fordi det gav ham problemer når han skulle til at
> køre dual monitoring.

Hmm, så det slet ikke, desuden kører jeg også med tv-out. - men det er vel
ikke det samme?

-M

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 20:34

> Hmm, så det slet ikke, desuden kører jeg også med tv-out. - men det er vel
> ikke det samme?

Nej, det er ikke det samme.

Det ville også hjælpe hvis folk rent faktisk læste det man skrev før de
svarede. Foreløbig har du skrevet 3 indlæg uden at du havde noget at byde
på. Spild af tid!

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 20-05-02 20:49

> Det ville også hjælpe hvis folk rent faktisk læste det man skrev før de
> svarede. Foreløbig har du skrevet 3 indlæg uden at du havde noget at byde
> på. Spild af tid!

Køl ned... Det kan du passende gøre i mit killfilter.

-M

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 20-05-02 21:33

> Køl ned... Det kan du passende gøre i mit killfilter.

Jeg er helt kølig. Er du?

Du må meget gerne putte mig i dit killfilter, så ikke du behøver spilde
vores tid med unødvendige indlæg...

Fra : Finn Mikkelsen

Dato : 20-05-02 22:38

> Jeg er helt kølig. Er du?
>
> Du må meget gerne putte mig i dit killfilter, så ikke du behøver spilde
> vores tid med unødvendige indlæg...

Undskyld min uvidenhed, hvad er et killfilter og hvordan virker dette ????

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 21-05-02 02:11

> Undskyld min uvidenhed, hvad er et killfilter og hvordan virker dette
????

Outlook Express (og sikkert også andre lign. programmer) har en funktion der
sorterer indlæg fra personer fra, hvis du tilføjer personen til en bestemt
liste. Denne liste kaldes et kill-filter, fordi den "kill'er" indlæggene,
eller rettere undlader at vise dem...

Dette kan være umådeligt praktisk hvis der er personer du ikke gider læse
indlæg fra, fx pga. chikane eller dårlig netikette.
Spørg evt i dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 21-05-02 00:10

Tim Lerche Sørensen wrote:

> Hvordan pokker slipper jeg af med den skærm? Standardskærmen kan ikke
> laves om til HMD-A230, fordi Sony ikke har drivere, og fjerner jeg
> standardskærmen dukker den bare op næste gang jeg genstarter.

Kan du ikke finde driveren manuelt i driverlisten og installer der. Det gør jeg
med min TVMskærm. Først ville jeg slette den skærm som har den rigtige driver
og så modificere standardskærmen.

mvh
Henning