Lille antenne på T29
Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 20-05-02 11:55

Jeg har set at man inde hos T. Hansen kan købe en lille antenne til at sætte
på Ericsson T29.

Er der nogle der har erfaringer med det? Godt som skidt.

Jeg syntes nemlig godt om ideen med at halvere størrelsen på antennen.

Mvh.

Thomas

Fra : Jesper

Dato : 20-05-02 12:37

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> wrote in message
> Jeg har set at man inde hos T. Hansen kan købe en lille antenne til at
sætte
> på Ericsson T29.
>
> Er der nogle der har erfaringer med det? Godt som skidt.

Telefonen tager igen skade (hvis du sørger for at aflade dig selv for
statisk elektricitet ved at røre radiatoren inden selve operationen). Men du
får reduceret signal. Det betyder muligvis ikke noget under praktisk brug,-
alt afhængigt af, hvor du bor selvfølgelig. Hvis telefonen skal til at
anstrenge sig lidt mere for at holde forbindelsen, må du også regne med et
lidt højere strømforbrug....

hilsen,
Jesper

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 20-05-02 13:22

Er det en svær operation at skifte antenne? Den er ikke lige til at skrue
af!

Mvh.

Thomas

Fra : Nick

Dato : 20-05-02 20:21

"Thomas K. Østerbye" <osterbye@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en svær operation at skifte antenne? Den er ikke lige til at skrue
> af!

Jeg har den antenne du omtaler fra T. Hansen. Godt nok på en T28s men det
betyder jo ikke noget...

Du skal bare hive til! Den skal ikke skrues eller noget, bare hiv til. Den
giver kortere antenne (ja...) og bruger lidt mere strøm og sænker
følsomheden med ca. 1/4. Det er i hvert fald min erfaring, hvor jeg har
brugt den en del både i nærheden af sendere og ude på landet med langt til
hver sender.

/Nick

Fra : Thomas K. Østerbye

Dato : 21-05-02 22:18