Microsoft acces
Fra : Sander

Dato : 20-05-02 12:01

Hej !

Håber nogen kan hjælpe mig ?
Vi har en data base.mdb
Inde i den er der en brugertabel
Inde i den har jeg to kolonner.
Den ene hedder IP. Den anden hedder Baned.
ok
Nu går jeg ind i designvisning og vælger kolonne med navnet IP.
Trykker på valideringsregel.
Så kommer udtryksgeneratoren frem.
Det er her jeg har brug for hjælp:

Hvad skal jeg skrive helt præcis, for at IP kolonne ikke må være identisk
med Baned kolonne ???
(IP) not = (Baned)

Håber i kan forstå mit spørgsmål !

--
http://www.tjekmig.dk/
Foto & Tegninger forum om australien mm.

Fra : Erik Stoustrup

Dato : 21-05-02 20:04

Hi

Det vil kræve at du altid i indtastningen indtaster Baned først eller er det
jo ingenting at validere på. Og det er bestemt ikke det rigtige sted at
sikre det.
Det er meget mere sikkert at sørge for der ikke kan indtastes det samme i de
to kolonner i en formular.

EriK!

Fra : Sander

Dato : 21-05-02 21:51

> Det vil kræve at du altid i indtastningen indtaster Baned først eller er
det
> jo ingenting at validere på.

det gør jeg manuelt

> Det er meget mere sikkert at sørge for der ikke kan indtastes det samme i
de
> to kolonner i en formular

nemlig hvordan gør jeg så det.

hjælp mig så bliver jeg glad

hilsen www.tjekmig.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-05-02 22:31

> nemlig hvordan gør jeg så det.

Kig på formularens BeforeUpdate-hændelse.

Her kan du indsætte noget a la:

Private Sub Form_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If Me.IP = Me.Baned Then
MsgBox "IP og Baned må ikke være ens",vbInformation,"Fejl"
Cancel = True
End If
End Sub

Access har i øvrigt sin egen gruppe: news:dk.edb.database.ms-access

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (Medlem af Fiduso - www.fiduso.dk)