Savner test af YZF600R
Fra : Thomas Knudsen

Dato : 20-05-02 11:13

Jeg kigger efter d.o og har kun fundet een på engelsk. Nogen der kender til
en HP, hvor man kan læse mere om den mc?
Erfaringer er også velkommen.

Prøvede den på Jyllandsringen i fredags og var lige noget for mig. Let at
styre, gode bremser og god kørestilling. Synes dog den er lidt dyr som
brugt. Måske man skulle kigge efter en GSX-R istedet?

Fra : Janner

Dato : 20-05-02 11:40

Ja da se på http://brand.iinet.net.au/

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-05-02 11:54

Jeg har anmeldt den paa www.dmcn.dk, hvor der ogsaa er link til
www.motorcycle.com's 600 shootout fra 97 (hvor den vandt).

> Prøvede den på Jyllandsringen i fredags og var lige noget for mig. Let at
> styre, gode bremser og god kørestilling. Synes dog den er lidt dyr som
> brugt. Måske man skulle kigge efter en GSX-R istedet?

Det kommer an paa hvad du vil have - 'Katten er en "jack-of-all-
trades" maskine: kompetent til alt men mester af intet. GSX-R har
normalt tendens til at vaere rene tracktools. YMMV.

Min mening: du vil blive meget glad for en 'Kat.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-05-02 16:26

> Det kommer an paa hvad du vil have - 'Katten er en "jack-of-all-
> trades" maskine: kompetent til alt men mester af intet. GSX-R har
> normalt tendens til at vaere rene tracktools. YMMV.

Helt enig, vil du have noget der minder om en Thundercat burde du nok kigge
på en CBR 600 F2/3 istedet, eller måske en ZX6-R, som dog nok er lidt mere
sportslig. Alternativt kunne du jo prøve en Fazer, som bruger meget af det
samme mekanik?
Mvh
Anders

Fra : Thomas Knudsen

Dato : 20-05-02 22:17

> Jeg har anmeldt den paa www.dmcn.dk, hvor der ogsaa er link til
> www.motorcycle.com's 600 shootout fra 97 (hvor den vandt).

Den har jeg ogå læst, så tak til jer begge for links

> [...]
> normalt tendens til at vaere rene tracktools. YMMV.
>
> Min mening: du vil blive meget glad for en 'Kat.

Jeg er nu overbevist ( var det egentlig også inden, men ville jo lige høre I
andres mening)
...så mangler vi bare banken!

/Thomas

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-05-02 09:03

> Jeg er nu overbevist ( var det egentlig også inden, men ville jo
> lige høre I andres mening) ..så mangler vi bare banken!

Held og lykke med dem. Husk at hvis du tegner en låneforsikring, så
gør du det billigere for dig selv og banken:
1) Banken behøver ikke at have pant i cykelen
2) Du kan sælge cykelen uden problemer med at indløse pant
3) Du behøver ikke have kasko på den

Det sidste var en stor fordel da jeg købte min første cykel, en XT600Z
til ~34.000, og TopDK ville have ~18.000/året i forsikring.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Lars Eckberg

Dato : 21-05-02 18:32

Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> [...]
> 1) Banken behøver ikke at have pant i cykelen
> 2) Du kan sælge cykelen uden problemer med at indløse pant

Hmmm - det lyder rigtig interessant.. hvad går det der låneforsikring ud
på, og hvilken bank har du fået det lavet i.. ??

Mvh
-- Lars
Der måtte af med 21kkr sidste år for kasko.. :(

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-05-02 21:06

Lars Eckberg <funky@worldonline.dk> writes:

> Hmmm - det lyder rigtig interessant.. hvad går det der låneforsikring
> ud på, og hvilken bank har du fået det lavet i.. ??

En låneforsikring er en forsikring du tegner til bankens fordel (du
betaler præmien, banken får erstatningen), på det til enhver tid
eksisterende restbeløb. Dette gør at banken er sikker på at få sine
penge, ogsaa hvis du skulle være så uheldig at møde et vejtræ i utide.

Dette gør at banken 1) ikke har behov for pant og 2) ikke behøver at
kræve kasko på cykelen. En ekstra fordel er at der ikke længere er
noget pantebrev som skal tinglyses, og så slipper du at betale staten
en hel masse penge i tinglysningsafgift.

Det er specielt det sidste som gør låneforsikringen til en god forretning!

Jeg har totalt set betalt cirka 1200Kr for at forsikre et lån på
70.000Kr over 4 år.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 21-05-02 09:11

Kig på min hjemmeside i "Articles" kategorien:
http://www.yzf600r.dk

Der er masser af links til anmeldelser.

-Jacob

Fra : Jacob Hornemann

Dato : 21-05-02 10:35

Har lige fundet denne helt nye anmeldelse af Thundercatten:
http://www.motorcycledaily.com/20may02yamaha2002yzf600review.html

-Jacob