Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
geforce3/4 og dualmonitor
Fra : Peter T.

Dato : 20-05-02 11:24

Findes ovenstående subjekt? Altså med support for 2 monitors.

--
Mvh. Peter T.

Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
Gør dig selv en tjeneste; spil Sudden Strike

Fra : Martin M.

Dato : 20-05-02 12:46

Peter T. wrote:

> Findes ovenstående subjekt? Altså med support for 2 monitors.

Ja. Jeg kører med 2 monitors på et Asus GeForce 4 Ti4400. Jeg mener, at det
er sådan på alle de nye GF4. Men med hensyn til GF3, så tror jeg ikke, der
er 2 udgange til skærme.

--
Mvh. Martin Møller
"Well spank my ass and call me "Charlie", it looks like we have two A+

Fra : Peter T.

Dato : 23-05-02 07:01

"Martin M." <spammers@paradise.com> wrote in

> Ja. Jeg kører med 2 monitors på et Asus GeForce 4 Ti4400. Jeg mener,
> at det er sådan på alle de nye GF4. Men med hensyn til GF3, så tror
> jeg ikke, der er 2 udgange til skærme.

Bruger du DVI-udgangen til den ekstra monitor? Og kan man bruge en
almindelig monitor til DVI?

Jeg har søgt her og der efter mere info om dual-monitor og har stadig ikke
set et geforece4-kort med 2 rgb-udgange, men ikke destomindre kan jeg
forstå at det kan lade sig gøre. Så mit indtryk er at man bruger DVI til
dette. Anyway - jeg overvejer kraftigt at bruge pengene på et Geforce4-
4200.

Fra : Kristian Espensen

Dato : 24-05-02 11:09

"Peter T." <n@d.a> wrote in message

> Bruger du DVI-udgangen til den ekstra monitor? Og kan man bruge en
> almindelig monitor til DVI?

Jeg er ikke sikker på at dette er svaret på dit spørgsmål, men man kan få
såkaldte DVI dongles. Det er en slags converter så du kan tilslutte din
analoge ctr-skærm til DVI-udgangen via donglen. (Ganske smart da ikke alle
har råd til en fladskærm som second skærm).

> Anyway - jeg overvejer kraftigt at bruge pengene på et Geforce4-
> 4200.

Yderst fornuftigt valg. Med dette kort får du alle de lækre features der kom
med NV25 chippen. Mange tests tyder desuden på et enormt
overclockingspontetiale; omkring og over ti4600 niveau.

links:
nvnews har lavet et grundigt og lidt anderledes review af ti4200
http://www.nvnews.net/previews/geforce4_ti_4200/

Anandtech og Hardcorp har testet Gainwards bud på ti4200
http://hardocp.com/article.html?art=Mjky

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1619

Tweak Town har testet x-micro ti4200
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=264&dPage=1

Med venlig hilsen Kristian

Fra : Peter T.

Dato : 24-05-02 06:24

"Kristian Espensen" <leth_espensen@mail.tele.dk> wrote in

> [...]
> din analoge ctr-skærm til DVI-udgangen via donglen. (Ganske smart da
> ikke alle har råd til en fladskærm som second skærm).

Tak. Det var lige svaret på mit spørgsmål.

> links:

God læsning til iaften. :)