vejledning før syn af MC
Fra : Martin Nordal

Dato : 20-05-02 10:33

Jeg skal til at syne min yamaha xt første gang, og har ledt på nettet efter
en vejlednings af en slags. Jeg har nemlig ikke den fjerneste anelse om hvad
jeg skal sikre mig er ok før jeg tager den til syn, og søger et sted jeg kan
læse om det..
Nogen der kender et sådant sted?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-05-02 11:49

"Martin Nordal" <martinnordal@hotmail.com> writes:

> [...]
> jeg skal sikre mig er ok før jeg tager den til syn, og søger et sted jeg kan

Jeg kender ikke til nogen decideret vejledning, men de gaar efter det
sikkerhedsmaessige: bremser/bremselys, lygter, kronroerslejer, mm.

God fornoejelse,

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> Opinions are mine...

Fra : Allan Bojesen

Dato : 20-05-02 18:12

"Martin Nordal" <martinnordal@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> jeg skal sikre mig er ok før jeg tager den til syn, og søger et sted jeg

Jep Ikke at den er speciel pædagoisk, men det er forskriften for
køretøjers indretning der er gældende.
http://www.fstyr.dk/Fagomraader/krav/SBI.html

Det er lidt tung læsning. Det kan være nogle af de andre i gruppen har nogle
mere forstålige links )

Allan Bojesen

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 20-05-02 21:09

> [...]
hvad
> jeg skal sikre mig er ok før jeg tager den til syn, og søger et sted jeg

Jeg har lige været til syn med min gamle Honda CB5ooF 1975

Det tog ca 5 minutter - man chekkede om der var lys i lygter, stoplys og
blinklygter. Ruskede lidt i styret for at checke for slør i kronrørslejer.
Kørte en lille tur. Og så var den i orden.

Men husk lige det der med bagskærmskanten som ikke må være højere end 15 cm
over bagakslen. Jeg snittede mig en ud af en gammel murerspand fra Harald
Nyborg

--
Ivan Bartholin Nielsen
Nygårdsvej 8, 4700 Næstved