TRX850 -vs- SV650S
Fra : RacerNiels

Dato : 20-05-02 10:02

Hej!

Jeg går jo rundt og kigger på en SV650S, men en af de rigtige
drømmecykler hedder TRX850. Den er dyrere end en brugt SV, men der er jo
heller intet i denne verden der er gratis ud over gode råd

Kan det betale sig at smide de sidste 15-20000kr efter en TRX eller vil
jeg blive skuffet? Jeg har aldrig prøvet en TRX, men alle siger at den
er sjov og det er det jeg går efter. Topfart er jeg ligeglad med, og jeg
har set en TRX med R1 forgaffel og bremser, så det kan godt lade sig
gøre at få bedre bremser (hvis nogen skulle kritisere dem)

Jeg er mest interesseret i reservedelspriser og andet vedligehold.
Erfaringer modtager sæ'fø'li' også gerne

Word up!

Niels
XS400-SS - Til salg på www.sqzuki.subnet.dk

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-05-02 11:27

"RacerNiels" <d991793@student.dtu.dk> wrote in message
> [...]
> drømmecykler hedder TRX850. Den er dyrere end en brugt SV, men der er jo
> heller intet i denne verden der er gratis ud over gode råd

Jeg har hørt rigtig meget godt om SV650S (..selvom det er en Zuki , men
hvis drømmecyklen (.som er til at betale) er en TRX, så gå efter den.

Vælger du en anden, vil du altid synes 'græsset er grønnere hos naboen', og
du vil aldrig blive 100% glad for den du har.

Under alle omstændigheder, prøv alle modeller der er i betragtning.

Kenneth
R1

Fra : Allan Wisborg

Dato : 20-05-02 23:59

Huuummm, her må jeg vist komme lidt på banen...

Jeg har kørt TRX 850 i snart 4 år.
Jeg synes jo selvfølgelig at det er en MEGET fin cykel.

> Jeg er mest interesseret i reservedelspriser og andet vedligehold.

Service er billigere end det var på min gamle XJ 600 Division. Fisker siger
at det er fordi den er pærenem at lave service på.
Ventiler skal stilles for hver 48.000 km !!!
Jeg har nu kørt 28.000 km på min. Den har aldrig fejlet noget.

Fra da jeg væltede !! kan jeg fortælle at en ny kåbe (kåben er i et
stykke..) koster 4300 kroner, sidepaneler under sædet koster ca. 1300
kroner.
Bremserne er ikke på R1/Fazer/Thundecat/Thunderace/R6 niveau, men calibrene
fra disse passer umiddelbart over på, ligesom hele forenden gør hvis man
skulle få lyst til det. Jeg synes dog ikke at det er noget problem. Den kan
da sagtens blokere forhjulet, således at man finder ud af hvad en kåbe
koster

Passager er udelukket. Betragt bagsædet som et nødsæde. Man sidder elendigt
som passager, men det gælder jo de fleste sportscykler.

Et engelsk motorcykel magasin lavede sidste år (tror jeg nok) en "hvad kan
man få for ?????" test. De havde så fundet en ny SV650, en brugt TRX 850 og
en lidt mere brugt Ducati 900 SS Superlight. Prisen på alle cyklerne var
derfor ca. den samme.
Det sidste billede i testen viste en 900 SS og en TRX der lå i grøften, mens
testkørerne kørte bort på SV'eren. Det var så deres mening.

Nå, men er det pengene værd.
Er en R6 de ekstra penge værd i forhold til en Thundercat fx ?? For mig
ville svaret være nej.
Jeg tror det er et spørgsmål om smag og fornemmelser. Jeg har hørt meget
godt om SV'eren, men jeg synes at TRX'erne har mere personlighed (og vel at
mærke ikke italiensk personlighed i form af raslende motorer, el-fejl m.v.),
og til mit behov kører den ganske glimrende. Generelt er det mit indtryk at
dem der har en TRX er glade for den. Jeg talte engang med en anden TRX
kører. Han havde kørt RF 900 før, og ville ikke bytte tilbage. Nu kørte jeg
selv XJ 600, og jeg vil jo heller ikke bytte tilbage, men det er nok lidt
mere oplagt

Håber du køber den cykel du synes er rigtig for dig, og ikke den som andre
synes er den rigtige for dem. Det er nemlig sjælden den samme cykel. Ellers
ville vi køre rundt på de samme 4 modeller alle sammen.

Allan

Fra : RacerNiels

Dato : 20-05-02 21:36

"Allan Wisborg" <awXXX@teamuniuqe.dk> wrote in message

> Huuummm, her må jeg vist komme lidt på banen...
>
> Jeg har kørt TRX 850 i snart 4 år.
> Jeg synes jo selvfølgelig at det er en MEGET fin cykel.

[SNIP en mindre stil]

Reservedelene (til kåben) ser da ud til at være overkommelige, og
service intervallet er fantastisk. Den er jo heller ikke så hårdt
pumpet, så resten at materiellet holder vel også fint.
Det er ikke en hyper sportsmaskine - det ved jeg, men den skulle også
gerne være bare en smule anvendelig i hverdagen. Småvejsræs og trackdays
skal den nok blive "udsat" for, men den skal primært fungere som
hverdagsged

Der er heller ikke så mange der har den, og så kan man jo lave en masse
ting med den mht bremser og affjedring. (når man kommer til penge igen)
Der er jo nok et par R1/R6'ere osv hos diverse ophuggere

Tak for det lange svar - jeg må se hvad jeg kan støve op.

Prøveture modtages selvfølgelig gerne

Mvh