Præcis hvilke version er browserne virker ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-05-02 09:22

Jeg har netop konstateret at Internet Explorer 5.1 ikke kan åbne Jyske
Netbank's site.

iCab 2.71 kan heller ikke.

Mozilla 0.9.9 duer heller ikke

Opera 5.0 duer heller ikke

Netscape 6.2.3 duer heller ikke, der får man følgende meddelse:

java.Lang.ArrayIndexOutofBoundsException

0 > = 0

Der er ingen problemer med Netscape 4.78

Jeg erindrer fra tidligere browser diskussioner, at Netscape 4.7X er en
skod browser og ikke duer til noget som helst.............

Ikke får at starte en browser diskussion, men hvorfor hulen er der ingen
af de andre browsere, som kan vise Jyske Netbanks site ?

Det er sgu da noget lort, hvis man lige skal låne en Mac et fremmed sted
og lige præcis den browser ikke er installeret !?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-02 10:13

In article <1fch7vu.1ppesvog852ioN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har netop konstateret at Internet Explorer 5.1 ikke kan åbne
> [...]

Jeg er også nødt til at åbne Classic og bruge Internet Explorer 5.0. Det
er lidt bøvlet.

> Det er sgu da noget lort, hvis man lige skal låne en Mac et fremmed
> sted og lige præcis den browser ikke er installeret !?

Heldigvis er der sjældent en Mac et "fremmed" sted På mit og vel de
fleste andres arbejde bruges Windows-computere. Det samme gælder, hvis
man er ude at rejse og vil bruge en internet-café. Mine venner har
heller ikke Mac (de fleste blev mine venner, før jeg fik computer).
Møder man endelig en Mac, er der stor chance for, at den kører klassisk
Mac OS eller for nylig er opgraderet til Mac OS X og stadig har Internet
Explorer eller Netscape til Classic. Jeg tror snart, der kommer en
løsning, så man kan bruge Jyske Netbank under OS X, så jeg væbner mig
med tålmodighed.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-05-02 11:30

On 20.5.2002 11:13, in article muenster-67F125.11131320052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> Explorer eller Netscape til Classic. Jeg tror snart, der kommer en
> løsning, så man kan bruge Jyske Netbank under OS X, så jeg væbner mig

Også jeg Så snart jeg kan homebanke fra X ryger 9.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-02 12:38

In article <B90E9CB6.1B895%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Også jeg Så snart jeg kan homebanke fra X ryger 9.

Må man egentlig det?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 20-05-02 15:11

On 20.5.2002 13:37, in article muenster-A89E3E.13375220052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> Må man egentlig det?

Du mener fjerne 9'er systemmappen? Ja ja. Og da vi jo kun har 4 MB
harddiske, giver det jo noget plads. Har du for resten læst det Thomas
Boelskifte skriver om Jaguaren? At den kan køre på en 266 iMac?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 20-05-02 23:19

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Du mener fjerne 9'er systemmappen? Ja ja. Og da vi jo kun har 4 MB
> harddiske,...

Ja, i den situation må alle kneb da gælde! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-02 00:06

In article <B90ED07A.1B8B5%david@blangstrup.dk>,
David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Du mener fjerne 9'er systemmappen? Ja ja. Og da vi jo kun har 4 MB
> harddiske, giver det jo noget plads.

Det tror jeg! Jeg er bare ikke vild med at fjerne Mac OS 9. Der kan jo
let dukke noget op, der kræver OS 9. Børnenes spil f.eks.

> Har du for resten læst det Thomas Boelskifte skriver om Jaguaren? At
> den kan køre på en 266 iMac?

Ja da. Men hvad kommer det os ved? Vi har jo ikke en iMac 266.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-05-02 12:34

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote in news:muenster-
3C3A45.01061621052002@news.tele.dk:

> Ja da. Men hvad kommer det os ved? Vi har jo ikke en iMac 266.

Undskyld, men der midt om natten er min humoristiske sans mere syg end
ellers.
Henrik Münster

Fra : David Blangstrup

Dato : 21-05-02 17:10

On 21.5.2002 13:33, in article Xns92158BFE6578Emuenstermaccom@193.88.15.201,
> [...]

> 3C3A45.01061621052002@news.tele.dk:

> Undskyld, men der midt om natten er min humoristiske sans mere syg end

Lige den kunne jeg godt forstå. Ellers er Esbjergensisk humor noget
sandetŠ

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Peter Gersmann

Dato : 20-05-02 10:12

> [...]

> Ikke får at starte en browser diskussion, men hvorfor hulen er der ingen
> af de andre browsere, som kan vise Jyske Netbanks site ?

Apples Java til Mac OS 9, MRJ, er formentlig verdens dårligste. Og de fleste
browsere bruger netop MRJ. Lige bortset fra Netscape 4.x.

> Jeg erindrer fra tidligere browser diskussioner, at Netscape 4.7X er en
> skod browser og ikke duer til noget som helst.............

Så afgjort. Dens understøttelse af CSS og dens objektmodel betyder at mange
sites ikke kan ses i Netscape 4.x - jeg har personligt kun browseren liggende
pga. Jyske Bank.

Tidligere havde jeg den indstilling at sites der ikke virkede med Netscape
var dårligt byggede - nu er min holdning, at Netscape 4 selv var ude om det.
Standard følge eller klø få!

//Peter

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 20-05-02 12:30

Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> writes:

> Tidligere havde jeg den indstilling at sites der ikke virkede med Netscape
> var dårligt byggede - nu er min holdning, at Netscape 4 selv var ude om det.
> Standard følge eller klø få!

Dengang Netscape 4 blev lavet fandtes standarderne dårligt nok, så det
kan man dårligt bebrejde programmet.

Man kan til gengæld bebrejde netscape for ikek at have frigivet
kildeteksten til Netscape 4 så det kunne være blevet _fikset_!.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-05-02 12:36

In article <moof.nospamforme-B98087.11151720052002@news.easynews.com>,
Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:

> Apples Java til Mac OS 9, MRJ, er formentlig verdens dårligste. Og de
> fleste browsere bruger netop MRJ. Lige bortset fra Netscape 4.x.

Hvad er der så galt med Apples Java til Mac OS X? Mig bekendt er der
ingen browsere under Mac OS X, der kan bruges til Jyske Netbank. Jeg
har bemærket, at de danske specialbogstaver ikke virker Java
applikationer under Mac OS X, mens de virker fint under Mac OS 9. Begge
steder med Internet Explorer hhv. 5.1 og 5.0DK.

> Så afgjort. Dens understøttelse af CSS og dens objektmodel betyder at
> mange sites ikke kan ses i Netscape 4.x - jeg har personligt kun
> browseren liggende pga. Jyske Bank.

Man kan altså fint bruge Internet Explorer 5 til Jyske Netbank. Det har
jeg altid gjort.

> Tidligere havde jeg den indstilling at sites der ikke virkede med
> Netscape var dårligt byggede - nu er min holdning, at Netscape 4 selv
> var ude om det. Standard følge eller klø få!

Sådan har jeg det egentligt også. Det begyndte vist omkring Netscape
4.5-6-7, da der hele tiden kom en ny opdatering. Jeg havde kun
modem-forbindelse dengang, og jeg blev træt af at skulle downloade 16 MB
med få ugers mellemrum. Man er jo tvunget til at tage en e-mailklient
med til Netscape, så det er en del MB.
Jeg har godt nok overvejet at give den nye Netscape en chance, nu
hvor jeg har fået en hurtig internetforbindelse. Men det lader til, at
den ikke kan bruges med Jyske Netbank, og så synes jeg egentligt ikke
der er nogen grund til at lade den fylde på min lille 4 GB harddisk.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 20-05-02 16:22

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Hvad er der så galt med Apples Java til Mac OS X? Mig bekendt er der
> ingen browsere under Mac OS X, der kan bruges til Jyske Netbank.

Mig bekendt ikke noget graverende udover hastigheden og sædvanlige bug,
sidstnævnte findes i alle java VM'er. Problemet er browserne ikke
understøtter det, hvilket for mange almiindelige menneske er lig med, at
java ikke fungere i OS 10.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-05-02 22:49

On Mon, 20 May 2002 13:36:17 +0200,
> [...]
> applikationer under Mac OS X, mens de virker fint under Mac OS 9. Begge
> steder med Internet Explorer hhv. 5.1 og 5.0DK.

Specialtegnene virker heller ikke i Netscape / Mozilla på Linux
på en PC.

Kan du ikke bare selv compile Java og/eller Mozilla på macOS X ?
Mozilla kører jo OK på Linux, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle
være besværligt at køre den under MacOS X med X-Windows.

--
Povl H. Pedersen -
Use 2 letters from first+last name to form username@home.terminal.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-05-02 01:16

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> writes:

> Kan du ikke bare selv compile Java og/eller Mozilla på macOS X ?
> Mozilla kører jo OK på Linux, så jeg kan ikke se hvorfor det skulle
> være besværligt at køre den under MacOS X med X-Windows.

"bare" er i denne sammenhæng et meget giftigt ord. Been there, done
that.

Herudover er kildeteksten ikke tilgængelig for Java.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 21-05-02 07:51

Peter Gersmann <moof.nospamforme@tdc-broadband.dk> wrote:

> Apples Java til Mac OS 9, MRJ, er formentlig verdens dårligste. Og de fleste
> browsere bruger netop MRJ. Lige bortset fra Netscape 4.x.

Hvad betyder MRJ ? Og hvis de fleste browsere bruger MRJ og dét netop er
humlen ved problemet med Jyske Netbank, hvordan kan det så være at nogle
kan få det til at spille med fx. IE 5.0 ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-05-02 11:15

> Hvad betyder MRJ ?

Mac OS Runtime For Java