Akrapovic
Fra : Snejbjerg_CBR600

Dato : 20-05-02 08:29

Jeg har anskaffet mig et stk. Akrapovic Slip-on til min CBR600 '00. I samme
anledning er jeg blevet kraftigt anbefalet at sætte jet-kit på.

Efter al denne snak i NG om manglende effekt af jet-kit bliver jeg sgu lidt
usikker.

Nogen der vil kommenterer denne anbefaling?

Mvg

Snejbjerg, CBR600

Fra : Kenneth Sørensen

Dato : 20-05-02 11:02

"Snejbjerg_CBR600" <noreply@nomail.com> wrote in message
> [...]
lidt
> usikker.
>
> Nogen der vil kommenterer denne anbefaling?

...ikke andet end at komplementere dig for dit valg af Akrapovic-potte, har
selv lige bestilt Akrapovic slip-on til min R1'er.

Spørg eventuelt Heinrich fra MC-lydmuren, han er meget behjælpelig og
erfaren (..og ærlig), og med lidt venlighed kan du sikkert få lov at putte
CBR'en på rullen.

Kenneth
R1

Fra : Gaarde

Dato : 21-05-02 12:43

Hej Kenneth

Også tillykke med din Akrapovic - jeg har selv en R1'er med en Akrapovic og
det giver i hverttilfald en fed lyd.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om du har tænkt på at dyse R1'en om ?
Jeg har ikke gjort ved min, men er stadig lidt i tvivl om det er
nødvendigt - det føles ikke som om der er nogle "døde" områder.

Mvh
Mogens
Y2K-R1

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 21-05-02 13:01

"Gaarde" <mgaarde@grundfos.com> writes:

> [...]
> Jeg har ikke gjort ved min, men er stadig lidt i tvivl om det er
> nødvendigt - det føles ikke som om der er nogle "døde" områder.

Jeg tror ikke at Kenneth's erfaringer kan føres direkte over til din
R1'er, eftersom din er en 2000, mens Kenneth's er en 2002 med
indsprøjtning.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen <khp@vitesse.com> DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '02 (blå/sort) Polini DB911 6.2hp (hvid)

Fra : Kenneth S

Dato : 21-05-02 17:42

Du er sgu for hurtig, kai

Ja, det er rigtigt, computeren klarer 'omdysningen'.

Kenneth
R1 (2002)

Fra : Steen Schmidt

Dato : 21-05-02 21:12

> Ja, det er rigtigt, computeren klarer 'omdysningen'.

Knap nok da - ECU'en har (endnu) ikke sensorer nok til at kunne klare dette
på en MC. En omdysning svarer til et re-map af ECU'en, og kan måske være
nødvendigt for at motoren holder til ændringen af udstødning. Millen siges
eksempelvis at skulle behøve et re-map hvis du skifter udstødning.
Ducatierne har også godt af det, men om det er strengt nødvendigt ved jeg
ikke.

I en bil stiller sagen sig anderledes.

Mvh
Steen

Fra : Kenneth S

Dato : 22-05-02 20:09

Jae, Heinrich fra lydmuren og mekanikerne fra Aagesen (..som netop har været
på kursus i R1'erens nye indsprøjtningssystem, som i øvrigt pt. er unikt på
seriefremstillede MCere), er slående enige om at netop R1'eren, med dens
avancerede computer og Lambda-sonder og jeg skal give dig skal jeg, blot kan
påføres den ondeste racerpotte uden så meget som den simpleste justering.

mvh.
Kenneth
R1

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-05-02 16:24

> [...]
lidt
> usikker.
>
> Nogen der vil kommenterer denne anbefaling?

Jeg vil ihvertfald mene, at du helt sikkert bør få prøvet på et rullefelt,
om den kører for magert/fedt
Mvh
Anders Olesen