Spørgsmål angående køb af FZS 6oo (Fazer)
Fra : Carlo Pedersen

Dato : 19-05-02 22:33

Hej
Min kæreste går og leger med tanken om at købe en Fazer men alle dem der er
i den blå avis har kun kørt omkring 10.000 til 20.000 km, hvorfor bliver der
sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

Ris og ros om cyklen modtages gerne

På forhånd tak
Carlo

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 19-05-02 22:55

"Carlo Pedersen" <carlo_p@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
> om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

www.mc-basen.dk er der en del info i arkivet.
Men nej, jeg kan absolut ikke forestille mig at Fazeren skulle udvikle
problemer så hurtigt, medmindre man er uheldig/sløset med vedligehold. Kørte
fem omgange på Jyllandsringen på en i fredags, og kan kun anbefale den.
Fremragende allround cykel til fornuftige
penge.
Mvh
Anders Olesen, skide misundelig

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 20-05-02 08:46

> [...]
> sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
> om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

En Fazer fejler ikke noget specielt. Den kører rigtigt godt, og har en meget
solid motor. Min havde kørt 52.000 km da jeg byttede den ind, og den kørte
fuldstændigt fejlfrit.

God allround MC, den kan jeg sagtens anbefale dig..
(Min står nok til salg oppe ved Rydberg stadig )

--
MVH Kenneth Egholm
Bladerunner

www.RaptorMC.dk

(Slet "SLET_DETTE" i min e-mail, ved direkte svar)

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-05-02 09:04

"Carlo Pedersen" <carlo_p@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
> om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

Har haft en Fazer siden september sidste år, og er enig med de andre ærede
talere
Motoren er kendt for sin holdbarhed, gearkassen også, men noget grov i det.
Køreegenskaber og bremser fortrinlige, grænsende til det hidsige.

Nej, det eneste jeg kunne forestille mig kunne være grunden til at der er
mange? med få km. til salg er at den jo samtidigt er rimelig sporty, efter
min mening aldeles ikke nogen begyndermaskine, så måske der er nogen der er
blevet lidt forskrækkede? Ik´å´sæj!

--
Mvfh - Arne

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 20-05-02 16:14

> [...]
> min mening aldeles ikke nogen begyndermaskine, så måske der er nogen der

Meget skægt du skriver det, for i mindre afgiftsplagede nationer, eks
England, er Fazeren jo netop en begyndermaskine, som folk køber for at
starte lidt stille ud! Men jeg er enig med dig, rigelig hurtig til de
fleste.
Mvh
Anders Olesen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-05-02 19:20

[8260]Anders Olesen wrote:

> Meget skægt du skriver det, for i mindre afgiftsplagede nationer, eks
> England, er Fazeren jo netop en begyndermaskine, som folk køber for at
> starte lidt stille ud!

Høh, udover kørestillingen som giver lidt mere magt over sagerne, så er
kravene til køreren altså cirka de samme.

> Men jeg er enig med dig, rigelig hurtig til de fleste.

Jeps! Medmindre man er accelerationsfreak (i Mads Lund stil :), så rækker
Fazeren nu fint Bike målte 0-180 spurten til 12,6 sek og det er jo ikke
så ringe
Jeg er 100% enig med de andres udsagn om at Fazeren er vældig god, men har
en lidt grovkornet gearkasse. Hvad angår gearskift kan man nu sagtens
skifte gear uden klonk eller andre lyde, hvis man lige træner sin
skifteteknik en smule
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 20-06-02 22:05

[8260]Anders Olesen <9822@nospam.e.iha.dk> skrev i en

> [...]
> England, er Fazeren jo netop en begyndermaskine, som folk køber for at
> starte lidt stille ud! Men jeg er enig med dig, rigelig hurtig til de

Omkring 100 Hk ér altså en god portion, og mere end de fleste når at
eje, så at kalde den en begyndermaskine er noget af en underdrivelse

Kun kørestillingen og derved betjeningen, er hvad jeg vil kalde for
begyndervenligt!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-02 10:38

> [...]
> sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
> om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

Min har heller ingen nævneværdige problemer efter 30.000km.

Fazer'en er en rigtig god all-round maskine til pengene.
Den bliver tit kaldt for MC'ernes VW Golf - Godt og praktisk køretøj uden at
være hverken rigtig racer eller touring...
Eneste negative detalje jeg kan komme itanke om er "klonk" gearkassen som
man lige skal vænne sig til.

Fra : Steen Schmidt

Dato : 20-05-02 16:53

> [...]
> sat så mange til salg ved lige de kilometer, er der nogen der kan fortælle
> om der er noget skidt med den cykel eller hvad?

Det er en kanon cykel. Jeg kan forestille mig de mange med få kilometertal
til salg, skyldes at Fazeren er en begyndermaskine - lidt i stil med
SV650/S, hvor det samme gør sig gældende.

Mvh
Steen