Træbeskyttelse
Fra : Jens

Dato : 19-05-02 21:15

Hej

Jeg har givet mit træværk (vinduer, stern m.v.) Superdek et par gange med
2-3 års mellemrum. Jeg er ikke tilfreds med holdbarheden (træet forvitre
alligevel) og overvejer noget mere olieholdig. Superdek'en pakker træet ind
i plastik - det ser ikke ud til at beskytte ordentlig (svamp, råd m.v.)

Kan jeg smøre en oliebaseret træbeskyttelse oven på superdek'en (jeg ved
godt at det ikke kan trænge igennem, men der hvor der er revner og sprækker
kan det da sive ind i træet) eller skal jeg fortsætte med den vandbaserede
superdek.

Gode råd modtages.

Mvh

Jens

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 19-05-02 22:16

Hej

Jens wrote:

> [...]
> kan det da sive ind i træet) eller skal jeg fortsætte med den vandbaserede

Du skal starte med at købe dig en rigtig god pudser og så slibe ALT
plastmalingen af. Derefter giver du den grundingsolie og så maler du med
en oliebaseret træbeskyttelse.

Jeg tog selv hele turen da jeg købte mit hus for 2½ år siden og
vinduerne var begyndt at rådne. Min kollegas hus måtte have nye vinduer
overalt da det var 6 år gammelt fordi alle var rådne under plastlaget.

Ja - når det er nymalet ser plastmalingen pænere ud end oliemalingen,
men den holder fugten og de rådfremkaldende ting inde i træet.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk