Red Clarus
Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-01 17:47

En behjertet sjæl har igangsat en underskiftindsamling til Apple, for at
få "hundekoen" Clarus tilbage i MacOS X, hvor den efter sigende glimrer
ved sit fravær. Du kan gi' dit bedyv med på "Save Our Dogcow Petition":

<http://www.PetitionOnline.com/sod/petition.html>

--
mvh.
Mogens Thyregod

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-01 21:51

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> få "hundekoen" Clarus tilbage i MacOS X, hvor den efter sigende glimrer
> ved sit fravær. Du kan gi' dit bedyv med på "Save Our Dogcow Petition":

I den forbindelse er jeg lige ved at sige noget sjovt om dit
navn, men man skal jo ikke kaste med sten, når man selv bor i et
glashus.
Nu er jeg nok lidt for ung indenfor Mac-verdenen til at
værdsætte Clarus rigtigt. Jeg har dog hørt, at den siger moof-moof
(eller er det foom-foom?). Men hvorfor er den så vigtig, og hvor er den
egentligt i f.eks. Mac OS 9.1. Jeg mener ikke, jeg har set den siden
ClarisWorks 3 eller deromkring.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 07-02-01 22:51

> I den forbindelse er jeg lige ved at sige noget sjovt om dit
> navn, men man skal jo ikke kaste med sten, når man selv bor i et
> glashus.

Det ville ikke være første gang, så k(l)eine problem ;¬)

> [...]
> (eller er det foom-foom?). Men hvorfor er den så vigtig, og hvor er den
> egentligt i f.eks. Mac OS 9.1. Jeg mener ikke, jeg har set den siden

Jeg mener man bør kende (og vedkende sig) sine rødder, og Clarus har
levet, sålænge der er har eksisteret Apple Macintosh i denne verden.

Kig f.eks.i Sidelayout-dialogen, hvis du bruger en Apple printerdriver,
eller lav et komprimeret diskimage med Disk Copy, så ser du dyret.

I den forbindelse bør men heller ikke glemme "Killer Rabbit", som er
AppleShare PDS (Arkivdelings) (usynlige) symbol. Eller den fortsatte
føljeton i Systemarkivets datagren, der startede i System 7.0 som
nødsignal fra programmører, her i blandt "The Blue Meanies" som blev
holdt fanget og indespærret i et stort systemsoftwarefirma, men som dog
i løbet af 8.x er blevet undsat og befriet.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-02-01 12:53

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> Kig f.eks.i Sidelayout-dialogen, hvis du bruger en Apple printerdriver,

Jeg ved ikke om det er en ny funktion jeg lige har opdaget, men den er
faktisk ganske anvendelig: klik på vufferen, og du får målene på det
valgte papir.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Magnus Rohde

Dato : 08-02-01 14:55

d. 08/02/01 12:53 skrev Morten Reippuert Knudsen på reippuert@mac.com i
artiklen 1eohlm4.1lr1onrtrs89aN%reippuert@mac.com:

> Jeg ved ikke om det er en ny funktion jeg lige har opdaget, men den er
> faktisk ganske anvendelig: klik på vufferen, og du får målene på det
> valgte papir.

Det skulle vel være moofferen

Magnus

--
Rigtige mænd græder ofte!

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-02-01 20:18

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> AppleShare PDS (Arkivdelings) (usynlige) symbol.

Holy handgrenade!

--
- Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-02-01 23:41

DJ Supreme / Peter Perlsø <root@NOSPAM.com> wrote:

> Holy handgrenade!

Jamen, så må vi hellere se dyret, der blev dræbt af "Holy Hand Grenade".

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 11-02-01 14:18

Mogens Thyregod <mogensth@post11.tele.dk> wrote:

> Jamen, så må vi hellere se dyret, der blev dræbt af "Holy Hand Grenade".

1...2...5... THREE, SIR! 3! *SPLAT*

Fra : Peter Gersmann

Dato : 08-02-01 05:55

In article <1eohazi.qczvrf1yz3ikgN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Nu er jeg nok lidt for ung indenfor Mac-verdenen til at
> værdsætte Clarus rigtigt.

!fooM

1. Der er en Technote omkring Dogcow, formentlig den eneste Technote med
et lyrisk indhold. Læs Apples Technote 31 og en masse andre Dogcow
relaterede ting på:
http://www.devworld.apple.com/products/techsupport/dogcow/

2. På et tidspunkt troede man, at Apple havde patenteret en matematisk
formel for tegning af en Dogcow. Men... Dogcow er blot et af de dyr som
geniet Susan Kare (hende der tegnede alle mac'ens symboler) havde lagt
ind i bitmap skriften Cairo.

3. Der findes flere Dogcows - eh - Dogcattle - den mest kendte er Clarus.

4. En Dogcow er selvfølgelig hunkøn - ellers havde det været en bulldog.

5. Dogcow FAQ:
http://www.nauticom.net/www/dogcow/dc_answers/dc_answer.html

6. Verdens største Dogcow levede i haven foran Apple hovedkvarteret.

//Peter

Fra : Martin Petersen

Dato : 08-02-01 09:23

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Der findes flere Dogcows - eh - Dogcattle - den mest kendte er Clarus.

Den ligner lidt en gensplejset Cyberdog ...

martin

Fra : DJ Supreme / Peter P~

Dato : 10-02-01 20:18

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> 6. Verdens største Dogcow levede i haven foran Apple hovedkvarteret.

Ja, efter aftale med kommunen, for at det ikek skulel være løgn. Apple
har siden hovekvarteret blev grundlagt været pålagt at sætte flotte
dekorationer op på deres front lawn (græsplæne foran hovedbgyningen)!