Koreansk Vandgran
Fra : Hec

Dato : 19-05-02 20:02

Hej
Er der nogen i gryuppen, der ved om det kan lade sig gøre at formere dette
træ. Min svigerfar har et stående i haven, der er ca. 58 m højt og nu vil
han have træet fældet. Jeg tænker på om man kan tage en gren af og få denne
til at slå rod igen evt. via podning på et andet træ.
mvh
Helle Christensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-02 20:58

On Sun, 19 May 2002 21:01:51 +0200, "Hec"
<helle_christensen@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>han have træet fældet. Jeg tænker på om man kan tage en gren af og få denne
>til at slå rod igen evt. via podning på et andet træ.

Jeg er lidt i tvivl om hvilket træ vi snakker om... jeg kender en
koreagran og jeg kender en vandgran. Men en koreansk vandgran?

Nå, vandgran kan efter sigende formeres ved stiklinger, hvordan og
hvornår ved jeg dog ikke. De kan så vidt jeg lige ved også såes.

Koreagran, den skal såes.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-02 13:17

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
>
> Nå, vandgran kan efter sigende formeres ved stiklinger, hvordan og
> hvornår ved jeg dog ikke. De kan så vidt jeg lige ved også såes.

Vandgranens frø modner ikke her i landet.

Fra : JN

Dato : 19-05-02 21:45

58 m højt?

Hilsen fra Lisbeth

"Hec" <helle_christensen@mail.tele.dk> skrev

Fra : S. B. [8000]

Dato : 19-05-02 22:06

"JN" <poel_noerregade@hotmail.com> wrote in message
> 58 m højt?
>
> Hilsen fra Lisbeth

Overdrivelse fremmer forståelsen Lisbeth

Søren

Fra : Klaus Eriksen

Dato : 19-05-02 23:54

Hvis du mener vandgran, så har jeg i år forsøgt at stiklingeformere
kinesiske vandgran. For 2 måneder siden satte jeg 30 stiklinger i en
spirekasse, ca. halvdelen bærer endnu grønne nåle, så jeg forventer at nogle
af stiklingerne er ved at danne rodnet.

--
mvh.
Klaus Eriksen

Hec <helle_christensen@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce7f806$0$78799$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 22-05-02 13:17

Hec wrote:

> [...]
> han have træet fældet. Jeg tænker på om man kan tage en gren af og få denne
> til at slå rod igen evt. via podning på et andet træ.

Det er nemmer at du køber en vandgran i en planteskole.
Men det er ikke lige årstiden at formere det, med stiklinger.