Er Telia Choice et dårligt abbonement?
Fra : Andrew

Dato : 19-05-02 19:40

Hej

Er Telia Choice et skod abbonement, eller skal jeg beholde det?

Jeg tænker på bare at lade det køre uberørt i de 6 måneder og så opsige det,
og bare unlocke min Ericsson T29 lige så snart den kommer og køre på
Telmore.
Men hvis Choice er et ok abbonement, så kører jeg bare på det.

Jeg kan ikke rigtitg overskue det; altså hvad der bedst kan betale sig.

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Andrew

Dato : 19-05-02 20:11

Priserne er følgende:
40 kroner om måneden i abbonement

0,80 kroner/min til andre Telia telefoner i telias net
1,95 kroner/min til andre Telia telefoner udenfor telias net

1,75 til andre mobiloperatører

opkaldsafgift 0,20 kroner

SMS 0,25 kroner

Jeg synes selv at det ser fair nok ud, når man tænker på at jeg fik min T29
telefon for 199 kroner. Jeg havde forventet et MØG-dårligt abbonement med så
billig en telefon, men det ser faktisk OK ud.

Sammenligenet med Telmore er det jo ret dyrt, men man forpligter sig jo
desværre (!!!!!!) i 6 måneder (6 x 40 kroner = 240 kroner).

Hvad sir' i?

Mvh Anders

Fra : Michael Jensen

Dato : 19-05-02 21:59

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er Telia Choice et skod abbonement, eller skal jeg beholde det?

Jeg vil sådan set vende spørgsmålet om og spørge dig, hvad du synes ? Der er
jo dig der skal bruge det og da vi ikke kender til dit forbrugsmønster, kan
vi heller ikke udtale os om, hvorvidt Telia Choice er et godt eller dårligt
abonnement for dig.

Personligt synes jeg Telia Choice er et godt abonnement, som jeg selv
skifter til om kort tid. Priserne er rimelige, og Telia har efterhånden fået
udbygget deres net så de dækker de fleste steder.

Når det gælder de problemer som Telia har haft gennem årene, og som mange
mennesker husker dem så godt for, ja så er det fleste problemer faktisk i
dag forsvundet og de sidste der er tilbage er ved at blive løst. Det gør
Telia til et ganske godt teleselskab.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-05-02 11:58

> Personligt synes jeg Telia Choice er et godt abonnement, som jeg selv
> skifter til om kort tid. Priserne er rimelige, og Telia har efterhånden fået
> udbygget deres net så de dækker de fleste steder.

???

Hvor pokker bor du henne siden du kan komme med sådanne udtalelser??

--
Michael
http://www.vitsms.tk - GRATIS, daglige vittigheder på din mobil...!

Fra : Michael Jensen

Dato : 20-05-02 13:35

"Michael Kjærsgård" <michael@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor pokker bor du henne siden du kan komme med sådanne udtalelser??

Jeg bor i Haderslev, i Sønderjylland. Telia dækker efterhånden alle størrere
byer, og de fleste tog og motorvejsstrækninger.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 21-05-02 14:22

> Jeg bor i Haderslev, i Sønderjylland.

Hehe, vidste nu godt at Haderslev lå i Sønderjylland, men ellers rart med lidt
præcision....

> Telia dækker efterhånden alle størrere
> byer, og de fleste tog og motorvejsstrækninger.

Tjae.... min gamle fon er gået i stykker så uforsigtig som jeg er har jeg har
faktisk lige købt en ny med Telia.....
Er der nogle ledige huse i Haderslev, for her hvor jeg bor har Telia i hvert
fald ingen dækning

Fra : Fischer

Dato : 20-05-02 14:15

> [...]
> faktisk i dag forsvundet og de sidste der er tilbage er ved at blive løst.
> Det gør Telia til et ganske godt teleselskab.

Noget af en påstand.
Selv om der skulle være lidt om snakken, så er der mange pletter at vaske
af.

Mine erfaringer er: Telia er Danmarks ubetingede dårligste teleselskab.

*Fischer

Fra : Michael Jensen

Dato : 20-05-02 14:49

> Noget af en påstand.
> Selv om der skulle være lidt om snakken, så er der mange pletter at vaske
> af.

Problemet er jo bare om folk ikke kan lide Telia fordi de HAR været dårlige
eller om det vitterligt er fordi folk selv har oplevet vanskeligheder. Langt
de fleste som går rundt og råber op om at Telia er så og så dårlige har jo
aldrig selv prøvet dem. Dermed skal jeg ikke benægte at Telia virkelig har
haft mange store problemer, jeg ved bare at der ikke er så mange af dem
mere. Tele Danmark er jo også en af de store telemastodonter som har haft
problemer igennem årene, og lige nu har de det med deres nye
faktureringssystem.

Telia skal have en chance for at vise at de kan gøre tingene bedre.

> Mine erfaringer er: Telia er Danmarks ubetingede dårligste teleselskab.

Alle har dårlige erfaringer med et eller andet teleselskab, derfor betyder
det ikke at alle kunder der har det pågældene teleselskab oplever dårlige
service og mange problemer.

Fra : Fischer

Dato : 20-05-02 15:25

> Telia skal have en chance for at vise at de kan gøre tingene bedre.

Hvorfor?
Hvis andre tilbyder noget der er lige så godt, hvorfor så tage chancen?

I mit tilfælde KAN de faktisk ikke få chancen!
Jeg er nemlig black-listet hos Telia, fordi de mener at jeg skylder dem ca.
2 - 300 kr. Det er dog papirpenge der er vokset op af deres egen
regnings-rod fordi de ikke havde styr på en sk*d.

Og Telia har ikke magtet at få så meget styr på sagen, at den har kunnet
afsluttes. Jeg kan derfor ikke blive kreditgodkendt hos Telia.
Trods mange henvendelser, har jeg stort set ikke hørt noget fra dem. Og jeg
har for længst opgivet sagen.

Så indtil de henvender sig med vilje og evner der rækker ud over en 11-årigs
saftevandsbod, så er Telia stadig et inkompetent skod-selskab her hos mig.

*Fischer

Fra : John K

Dato : 20-05-02 19:07

> Så indtil de henvender sig med vilje og evner der rækker ud over en
11-årigs
> saftevandsbod, så er Telia stadig et inkompetent skod-selskab her hos mig.

Du har mange problemer med teleselskaberne - har du haft held hos nogen af
dem

Mvh

John K

Fra : Fischer

Dato : 21-05-02 05:31

> Du har mange problemer med teleselskaberne - har du haft held hos nogen af
> dem

LOL!

Jeg har "kun" haft 2 alvorlige problemer med teleselskaberne:

1. Telia, med fakturering.
2. Telmore, med nummerflytning.

Og så selvfølgelig en masse små underlige oplevelser fordi jeg hele tiden
skal afprøve alt muligt.

Men i øvrigt synes jeg at teleselskaberne generelt klarer deres job meget
dårligt. I andre brancher ville tilsvarende fodfejl blive straffet hårdere.

*Fischer

Fra : John K

Dato : 21-05-02 12:04

> Og så selvfølgelig en masse små underlige oplevelser fordi jeg hele tiden
> skal afprøve alt muligt.

Det kender jeg godt - det kan give problemer

> Men i øvrigt synes jeg at teleselskaberne generelt klarer deres job meget
> dårligt. I andre brancher ville tilsvarende fodfejl blive straffet
hårdere.

Jeg er tilbøjelig til at være enig med dig.
Jeg har endnu ikke haft et teleselskab hvor der ikke har været problemer af
den ene eller anden art.
- nogle har dog været mere hurtige/villige til at få problemet løst hurtigst
muligt.

Mvh

John K

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-05-02 23:00

Hej

"Michael Jensen" <michael@freeFJERNDETTEzz.dk> wrote:

>Telia skal have en chance for at vise at de kan gøre tingene bedre.

Jeg tror de forlængst har forpasset deres chance ! - De har ganske
enkelt været for længe om at få tingene til at fungere, og har man først
fået det negative ry på matkedet som Telia har, så er det pokkers svært
at få rystet af sig igen.

Og et teleselskab med omkring 100 års erfaring burde kunne gøre det
bedre, det skulle jo ikke være helt umuligt at overføre erfaringer m.m.
fra S til DK.

--
M.v.h. Ole®

Fra : John K

Dato : 20-05-02 19:05

> Mine erfaringer er: Telia er Danmarks ubetingede dårligste teleselskab.

De kan umuligt være dårligere end DebiTel.

Mvh

John K

Fra : Fischer

Dato : 21-05-02 05:15

> De kan umuligt være dårligere end DebiTel.

Jo, det tror jeg.
Men indrømmet - i mange tilfælde skal der måske målfoto til.

*Fischer