LYDLØS blæser til grafikkort, findes en så~
Fra : Andrew

Dato : 19-05-02 19:01

Hej

eg har i længere tid ikke kunne finde ud af hvad det var der larmede så
forfærdeligt inde i min computer. Først troede jeg at det var min PSU,
derefter min CPUblæser, men det viser sig at der køleren på mit grafikkort.
Man skal ikke lade sig snyde af dens størrelse...sådan en lille satan kan
dælme larme!

Så nu er jeg på udkig efter en erstatning. Men findes der overhovedet 40 mm
GPU-blæsere der ikke larmer?

Hvor kan jeg finde en?

Jeg har et Geforce 2 TI 64 mb DDR fra Daytona.

Svar og idéer vil blive modtaget med kyshånd

Mvh Anders

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-05-02 02:50

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev....

> Svar og idéer vil blive modtaget med kyshånd

Du bør måske overveje en større blæser. Nu kender jeg ikke dit
grafikkort og dets layout, men er der ikke plads til en 60mm blæser?

Alternativt kan en endnu større blæser monteres i siden af kabinettet
lige udfor grafikkortet. Den løsning benytter jeg med en 120mm Papst.
Fordelen ved en større blæser er at den kan levere samme luftmængde
ved betydeligt lavere omdrejninger, hvilket betyder langt mindre
støj.

Med en stor blæser i siden af kabinettet får du en ekstra fordel,
nemlig at grafikkortet får kølig luft udefra istedet for varm luft
inde fra kabinettet.

Jeg har tidligere OC'et et V3 3000 kort(som leveres uden blæser),
først med en 40mm blæser på GPU'ens køleprofil, og siden med Papst
blæseren i siden. Coren kunne OC'es til præcis det samme(jeg har
sikkert ramt 'muren'), mens jeg fik lidt højere hastighed på RAM med
Papst løsningen. I tilgift blev min CPU også lidt køligere.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Fretur

Dato : 20-05-02 11:59

Hejsa

Jeg har selv et Geforce2 TI grafik kort, det er dog fra MSI. Min køler
larmede også af helvede til, jeg pillede køleren fra og har nu kørt i 3 dage
og spillet bla Medal of honor og andres spil. Det ser ud til den kan klare
det.
Du kan jo prøve, men husk der er jo en risiko for det brænder af.

Mvh. Søren