Hvordan slukkes et onboard grafikkort ???
Fra : Jesper Rubin

Dato : 03-12-00 12:14

Jeg har en amitech computer med et onboard grafikkort, og jeg har købt et
riva TNT grafikkort 32 MB med pcibus.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal slå onboardkortet fra, jeg ved det skal ske i
bios, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive og hvor, er der en der kan
hjælpe.

Venlig hilsen

Jesper

Fra : Croc®

Dato : 03-12-00 12:47

On Sun, 3 Dec 2000 12:13:46 +0100, "Jesper Rubin" <rubin@get2net.dk>
wrote:

Prøv at lede efter noget der hedder
onboard vga og vælg så disable

Regards Croc®

Fra : sniper Nolight

Dato : 03-12-00 14:50

normalt slår computeren onboard grafikkortet fra når du sætter et nyt i...
så smæk det nye i, installer driver og den skulle være i vinkel.

Fra : Michael Guldbrand

Dato : 04-12-00 15:53

Hej

Der skal blot bruges en hammer

Michael

Fra : peet dk

Dato : 04-12-00 17:09

helt ærligt, virker det "bare" at rive et on-boad vga kort ud? En af mine
venner har også lige købt et TnT M64 kort og han kan heller ikke få det til
at køre (har sagt til ham at han skal hjem at kigge om der står noget i
manuellen) Men det gør der vist ikke så vidt han sagde...

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 04-12-00 20:08

On Mon, 4 Dec 2000 17:09:00 +0100, "peet_dk" <peet_dk@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>at køre (har sagt til ham at han skal hjem at kigge om der står noget i
>manuellen) Men det gør der vist ikke så vidt han sagde...

Nope, det virker ikke, manden gasser dig ;)

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fjern no fra mail, så virker den.

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 04-12-00 20:48

Hej Jesper

Der er to løsninger på dit problem

1) Du skal finde et sted i bios hvor du kan slå "onboard vga" fra.

2) På dit bundkort et sted i nærheden af tilslutningen til skærmen er der
en "Jumper" der skal flyttes.
den hedder nok også et eller andet med "onboard vga".

mvh

Kurt

Fra : JSM

Dato : 04-12-00 21:53

> [...]
> Jeg ved ikke hvordan jeg skal slå onboardkortet fra, jeg ved det skal ske
> bios, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive og hvor, er der en der kan

Prøv at bruge LIM kommandoen.

Mvh
JSM