Valg af gasgril
Fra : Poul E.

Dato : 19-05-02 17:38

Hej

Vi har i mange år haft en almindelig gasgril med lavasten og emalieret
rist. Den trænger nu til udskiftning.

Vi er i tvivl om vores næste gril skal være med støbejernsrist og
støbejerns grilplade.

Umiddelbart virker det fornuftigt med grilpladen til stegning af
svinekød. Hvad er erfaringerne med disse?

Støbejernsgril er somregel uden låg. Er det fornuftigt at købe et låg?

---
Mvh. - Poul E. Andersen

Fra : Torbenth

Dato : 19-05-02 18:27

Poul E. skrev i meddelelsen ...

klip
>Umiddelbart virker det fornuftigt med grilpladen til stegning af
>svinekød. Hvad er erfaringerne med disse?
>
>Støbejernsgril er somregel uden låg. Er det fornuftigt at købe et låg?

Grillplade er en god ting især til svinekød som plejer at indeholde mere
fedt end andet kød. Man er fri for at fedtet falder ned i stenene og
brænder. Det afsætter kulos på kødet.
Et låg er nok en forudsætning for at grille rigtigt med en gasgrill i vores
blæsende danske vejr. Lavasten afhøles hurtigt når det blæser lidt.
Kan ikke selv undvære låget.
Jeg har købt en grillpande hvor jeg har boret 120 huller i bunden. Derved
kan der dryppe lidt fedt ned i stenene og når det brænder giver det en godt
grillsmag i kødet uden at det bliver sort.

Mvh.
Torben

Fra : Poul E.

Dato : 19-05-02 21:53

On Sun, 19 May 2002 19:26:48 +0200, "Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote:

>Jeg har købt en grillpande hvor jeg har boret 120 huller i bunden. Derved
>kan der dryppe lidt fedt ned i stenene og når det brænder giver det en godt
>grillsmag i kødet uden at det bliver sort.

Er det en grilplade som lægges på risten i en almindelig gasgril?

Hvor kan den købes?
---
Mvh. - Poul E. Andersen

Fra : Torbenth

Dato : 20-05-02 10:44

Poul E. skrev i meddelelsen ...
>On Sun, 19 May 2002 19:26:48 +0200, "Torbenth" <torbenth@it.dk> wrote:
>
>Er det en grilplade som lægges på risten i en almindelig gasgril?
>
>Hvor kan den købes?

Ja det er en ganske alm. billig grillstegepande som kan købes på tilbud i
supermarkeder o.lign.
Vi gav 99 kr. for vores.
Vælg modellen med ører istedet for håndtag eller som vi, en hvor håndtaget
kan tages af.
Den sættes bare på den alm. rist i gasgrillen.

Mvh.
Torben