Tabt sidedæksel- Nordsjælland
Fra : Henrik Damgaard

Dato : 19-05-02 14:25

Hej til alle i Nordsjælland.

Har været til veterantræf i Græsted i dag. Udmærket arrangement med masser
at se på og høre (bl.a. 18 cylindret stjernemotor på 36 liter med fri
udblæsning).

Nå, men vel hjemkommet opdager jeg at det venstre sidedæksel er faldet af.
Jeg kører en Yamaha XT 600Z og sidedækslet er hvidt med sort trekant for
neden. Der står Hurricane på et klistermærke på dækslet.

Der er en lille findeløn (sixpack) til den heldige og venlige finder.

Mv. Henrik Damgaard (48301738 & hhd@email.dk)

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-05-02 21:56

"Henrik Damgaard" <hhd@email.dk> skrev i en meddelelse > at se på og høre
(bl.a. 18 cylindret stjernemotor på 36 liter med fri
> udblæsning).

Orv mand, hvor lejer man sådan en til et træf???

Jeg får et par ideer...

--
Søren
www.motortosse.dk

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-02 23:34

On Mon, 20 May 2002 22:55:32 +0200, "Søren Lindholt"
<lindholt@person.dk> wrote:

Hej Søren.

>Orv mand, hvor lejer man sådan en til et træf???

DET er jeg ikke eet sekund i tvivl om
Men overlad du den form for eksperimenter til Mads.
GPZ900STAR - var det ikke noget.
Specially designed for traktortræk
Jeg tror den kan flytte traktorslæden et par meter før den graver sig
ned )
Jeg var selv en tur forbi nostalgimødet i Græsted i dag.
Halvdelen af de resterende Nimbus kakkelovnsrør var mødt op.
Det er nostalgi så tårene triller.
Vincent HRD Comet i en stand der burde være løvn.
Den originale Honda CB72 (med små modifikationer til CB77) med en
nummerplade der ligger to numre efter min gamle Velocette der havde
AB11.510
Den var registreret samme dag, og den første dag de dengang nye
"computernumre" så dagens lys - 1 maj 1966.
Tårene væltede ned af kinderne.
En snak med dens ejer og et par af dennes kammies - go'e gamle gutter
fra Nærum tiden - endnu flere tårer.
En skøn snak med en (også aldrende) herre på en flot NSU MAX.
Smilet nåede ørene.
Og så den ægte nostalgi: Lokomobiler.
Dampdrevne køretøjer beregnet for landevejen - oh - hvilke monstre.
Tænk - 10 TON jern på jernhjul rullende hen af vejen i røg og damp.
Men køre ku de sgu' - og ryge og pruste.
Ungerne fik en tur i små tog damp- og eldrevne - sådan nogen små fætre
med en skinnebredde på 10 cm.
Der var masser af gamle biler fra alle tider, den ene flottere end den
anden.
Nu siger biler mig ikke så meget, men flotte var de.
Næste år vil jeg stille med min NSU Super FOX.
Så er det forhåbentlig min tur til at få tårene frem hos
en-eller-anden.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 21-05-02 11:10

Steen Gruby wrote in article
<4dtieusu805mmkl50ais02ra89gtv5rq0t@4ax.com>...

> Jeg var selv en tur forbi nostalgimødet i Græsted i dag.

spændende. Jeg fik kom selv tilfældigvis forbi Skagen rallyets målgang i
Arden for et par uger siden, og kunne lure på alle de fine maskiner. De var
alle i fin stand, og ikke mindst bliver de BRUGT, og man kan kan høre
motoren i gang osv, ikke noget museumshalløj her...

Og damp ja, det er det fede... jeg kender en damptosse der selv bygger
lokomotiver til de skinner du nævner, og han har solgt det sidste til
jertnbanemuseet i Odense, de har sådan en børnebane, så der må vi også
forbi.
Har vi mon en underkategori: Damptosse ??

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Bo S.

Dato : 21-05-02 11:36

<Steen Gruby> wrote in message
> [...]
> <lindholt@person.dk> wrote:
>
>.
> En snak med dens ejer og et par af dennes kammies - go'e gamle gutter

Kan så lige fortælle, at Bjarne fra Nærum Cafeteria gik på pension 1.
december, og at der nu er indrettet grillbar.... Jeg ville ellers gerne have
set de optog, folk snakker om.

mvh Bo - årgang 1974

Fra : Denise

Dato : 21-05-02 15:27

Hej
Hedder han Bjarne Widal, så har jeg et billede af ham fra avisen juli 1967,
bagved en BSA hjælm og en Jolly Cola )
Hilsen Denise

Fra : Bo S.

Dato : 23-05-02 11:32

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in message
> Hej
> Hedder han Bjarne Widal, så har jeg et billede af ham fra avisen juli
1967,
> bagved en BSA hjælm og en Jolly Cola )
> Hilsen Denise

Jeps. Det er ham... Bjarne "Så er der mums" Widal

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 19:39

On Tue, 21 May 2002 12:35:37 +0200, "Bo S." <elskak@hotmail.com>
wrote:

Hej bo

> Jeg ville ellers gerne have
>set de optog, folk snakker om.

Jeg tror de har bedst af at leve som minder og røverhistorier

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Bo S.

Dato : 23-05-02 11:37

> Jeg tror de har bedst af at leve som minder og røverhistorier

Sidste år kom vi til at lave en lille diskret wheelie ude på Hovedgaden, og
så kom der straks en hen og fortalte om dengang Nærum Hovedgade helt var
spærret for mc'ere. Der må have været vægtige grunde...

Jeg har også hørt om historier om folk, der kørte kapløb til en given
destination. Så stod der en fyr, fx. for enden af Helsingørmotorvejen og
tjekkede, at de begge var "oppe at runde". Kan dette bekræftes?

;)

Fra : Denise

Dato : 23-05-02 12:48

Hej Bo
Kapløbene kan jeg sagtens huske, men hvordan de checkede o.s.v. kan jeg ikke
huske,
men det skal nok være rigtigt.
Os der ikke kørte stod oppe på broerne og kiggede, rigtigt fede tider.
Der var også race på vestmotorvejen ved Glostrup, det blev vi også smidt væk
fra af politiet
Jeg mener det var, når vi havde været til Guldbarreløb om søndagen.
Hilsen Denise

Fra : Mads Lund

Dato : 21-05-02 14:42

> DET er jeg ikke eet sekund i tvivl om
> Men overlad du den form for eksperimenter til Mads.
> GPZ900STAR - var det ikke noget.
> Specially designed for traktortræk

Næh, men vi går med planer om at bygge en Classic sidevogns speedway
maskine. Og der kunne sådan en motor måske anvendes.

Hmm, men der er vist noget med at man kun må have 2 cylindre, 0 bremser og
ikke for høj en IQ.

Og går alt efter planen skulle jeg gerne erhverve våbentilladelse til at
føre sådan en svend i dag.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-02 15:26

"Mads Lund" <Mads.L@Martin.dk> skrev i en meddelelse

> Og går alt efter planen skulle jeg gerne erhverve våbentilladelse til at
> føre sådan en svend i dag.

Hvad? Er der baneprøve idag? Hvor?

Jeg så Mads udfylde sin licensansøgning... Det lignede en lottokupon med
alle de krydser...

Rittig

Fra : spam)gruby.dk (Steen~

Dato : 21-05-02 18:59

On Tue, 21 May 2002 16:26:02 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

Hej Rittig

>Jeg så Mads udfylde sin licensansøgning... Det lignede en lottokupon med
>alle de krydser...

Mener du dermed, at hvis Mads får en banelicens, er det med samme odds
som at vinde i lotteriet?

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 19:41

On Tue, 21 May 2002 17:58:30 GMT, oz9zi@(no spam)gruby.dk (Steen
Gruby) wrote:

Hov.

>Mener du dermed, at hvis Mads får en banelicens, er det med samme odds
>som at vinde i lotteriet?

Det var mig der sendte denne fra en anden PC, men der har jeg åbenbart
goofet i set up
Undskyld.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 23-05-02 20:51

Hej til alle i Nordsjælland (& resten af det gode land).

Rart at læse, at vi er en del, der er glade for de gamle maskiner også. Har
selv et rest. projekt i gang (BMW R5 fra 1937), så det var især dejligt for
mig at se et par fine R 51/3'ere. Og så synes jeg det er kanon at se de
gamle gutter crosse derudaf på alle de gamle englændere.

Men jeg samtidig har lige lært at det er vigtigt at holde sit indlæg så
præcist som muligt. )

Det var jo faktisk mit sidedæksel jeg savnede, og det er der vist desværre
ingen (herfra), der har fundet.
Nå, så blev det bare så meget mere en ratbike!!

NB. Mon ikke Mads Lund under alle omstændigheder ville starte med at sætte
en turbo på den der lamme 36 liters!!

Mv. Henrik Damgaard (48301738 & hhd@email.dk)