Screenshot - hvordan.
Fra : Jam2U

Dato : 19-05-02 12:48

Hvordan får man tages et 'screenshot' af et vilkårligt spil, så man
efterfølgende kan bruge billedet.

Visse spil har en indbygget screenshot funktion, men jeg er
interesseret i et utility, som kan aktiveres uafhængigt af spillet ??
Hvis det da er muligt. Aktuelt er det Fifa2002WC, som junior gerne vil
have billeder fra.

Jeg havde et tool på et tidspunkt, men det forudsatte, man kunne få
fat i toolbar - altså ikke godt nok !!

Hvem kender noget ??

Fra : Martin K

Dato : 19-05-02 13:22

Jam2U wrote:
> [...]
> have billeder fra.
>
> Jeg havde et tool på et tidspunkt, men det forudsatte, man kunne få

Hvad med 'Print Screen'...?

--
Martin K

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 15:13

Tryk på "Print Screen" knappen, Alt+TAB tilbage til WinBlows, åbn et
billedbehandlingsprogram, tryk Ctrl+V og voilá (sp?) - du har et screenshot.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 19-05-02 15:42

> Tryk på "Print Screen" knappen, Alt+TAB tilbage til WinBlows, åbn et
> billedbehandlingsprogram, tryk Ctrl+V og voilá (sp?) - du har et
screenshot.

Prøv det i f.eks. Quake III: Arena - kloge åge

//Troels

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 15:50

Har det ikke, spiller ikke vildt meget af den slags spil. Hvorfor? Kan man
ikke der?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 18:31

nogle spil tåler ikke at blive minimeret nogen gange crasher spillet eller
computeren bare går død
jeg ved ikke om quake 3 kan minimeres i windows

Fra : Devast8or

Dato : 19-05-02 19:59

Ok, et har jeg aldrig været ude for. Men så ved jeg da det.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : André Nyholm

Dato : 19-05-02 19:12

"Devast8or" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> Tryk på "Print Screen" knappen, Alt+TAB tilbage til WinBlows, åbn et
> billedbehandlingsprogram, tryk Ctrl+V og voilá (sp?) - du har et
screenshot.

> Devast8or

Der er *mange* spil hvor det ikke kan lade sig gøre...

Jeg har hørt mange have gode erfaringer med hypersnap. Så kan du udover at
tage captures fra spil - også snuppe et par fra dine yndlings-DVD'er...

http://www.hyperionics.com/

God fornøjelse,

- André

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 18:37

måske kan det her bruges til noget
http://www.bestgameshots.com/articles/nov2001.asp

Fra : Jam2U

Dato : 19-05-02 22:48

Tak for gode forslag og kommentarer . . . .

Det er slet ikke så nemt. Det bedste freeware jeg selv har fundet er
'ousu160.zip'. Glem at homepage er på japansk. Utility er på engelsk.
Men umiddelbar synes den lave et perfekt JPG image. Den snupper et
kvart sekund i gameplay, men er ellers okay.

http://www.af.wakwak.com/~space/uosoft/uosu.html

Bliv endelig ved. Hvem har bedre forslag !!

Fra : danni plougmann

Dato : 19-05-02 22:59

har du prøvet med det link jeg skrev SnagIt
jeg har selv afprøvet det, det kan næsten det hele image capture, video
capture, text capture, webcapture. image capture kan man sætte op som man
vil bmp jpg gif osv..

Fra : Jam2U

Dato : 20-05-02 00:07

>har du prøvet med det link jeg skrev SnagIt

$ 39.95 ???

Alt for dyrt !!