/ Forside / Teknologi / Administrative / MS-Office / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Anbefalelsesværdig litteratur søges
Fra : Jes Jørgensen


Dato : 07-02-01 16:15

Jeg arbejder i en koncern som består af flere selskaber som i sagens natur
har en del korrespondance til forskelige andre selskaber og offentlige
myndigheder. For at lette denne arbejdsgang kunne jeg godt tænke mig at lave
noget brevfletning i Word med et excel ark som datakilde evt. i flere
forskellige faneblade. For at være mere præcis forestiller jeg mig følgende:

Man starter et dokument op i word og bliver stillet følgende spørgsmål:
1. Hvilket selskab skrives der fra. Det svarer man så på hvorefter sidehoved
og sidefod udfyldes med de relevante data.
2. Hvilken person i selskabet skrives der for? Der svares og personlige data
som feks. navnet ved underskriften, direkte telefonnummer, mobil og mail
tilføjes de rigtige steder.
3. Hvilket selskab skriver man til. Modtager adresse feltet udfyldes.
4. Hvilken person skrives der til i modtagerselskabet. Attention linien
udfyldes og tiltaleform "Til/Kære" udfyldes

Jeg har siddet det meste af eftermiddagen og bikset med ask og fillin
funktionerne, ms query samt forskellige formularer uden dog at nå til et
tilfredsstillende resultat. Jeg kunne forestille mig at en kombination af
ask og fill-in funktionerne overfor ms query kunne løse mine problemer men
jeg kan ikke overskue hvordan.

Derfor ville jeg høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilken bog
man skal købe for at blive fortrolig med dette område.

På forhånd tak

Jes Jørgensen



 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408934
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste