ukrudt i græsplænen - igen :-)
Fra : Klitte Egeberg

Dato : 19-05-02 11:27

Hej gruppe..

Min græsplæne er totalt uoverskueligt fyldt med alskens slags ukrudt....
Hvordan gør jeg for at få det til at være en GRÆSplæne i stedet for????? Jeg
gider ikke ligge på alle 4 og rense det op - og har hørt at hvis jeg bare
passer plænen, så vinder græsset til sidst... Er det rigtigt? Og hvordan gør
jeg så mit græs så kampdygtigt som muligt???

Tusind tak på forhånd for svar om dette evige emne her i nyhedsgruppen....

Hej fra Sandra

Fra : Kat

Dato : 19-05-02 11:53

"Klitte Egeberg" skrev:

> [...]
> passer plænen, så vinder græsset til sidst... Er det rigtigt? Og
hvordan gør
> jeg så mit græs så kampdygtigt som muligt???

Vores nyanlagte græsplæne var også indtil for kort tid siden fyldt med
alskens ukrudt!
Vi rensede en noget af det op med jern og håndkraft, pletrensede med
plænerens og har slået græsset mindst 1 gang om ugen i en månedstid
nu.
Plænen er fin nu - ok, kigger man GODT efter, så er der lidt ukrudt
endnu men slet ikke i de mængder, og det bliver holdt nede af
plæneklipperen.
Vi er godt tilfredse med resultatet og synes, at vi kommer nemt over
det sammenlignet med andre her i gruppen
--

/kat
---

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-05-02 19:48

On Sun, 19 May 2002 12:27:07 +0200, "Klitte Egeberg"
<sanbo@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
>passer plænen, så vinder græsset til sidst... Er det rigtigt? Og hvordan gør
>jeg så mit græs så kampdygtigt som muligt???

Vi har en byggegrund/mark udenfor vores grund. Den har i mange år bare
fået lov at gro til i diverse græsser og andet ukrudt. Ind imellem sker
det at vi begynder at slå en sti igennem det hele om foråret og bliver
ved med det sommeren igennem. Allerede efter 4-5 klipninger ligner det
en rigtig græsplæne. Ja, indrømmet, der er da mælkebøtter og til dels
også kløver deri, men i mine øjne kan den kvalificeres til en græsplæne.

Så hvis du ellers kan tolerere en smule ukrudt, så bare kom i gang med
klipperen.

http://www.gartneriet.dk