en JTable
Fra : Rene Iversen

Dato : 19-05-02 10:28

Har følgende kode:

Vector columnNames = new Vector();
columnNames.add( "Antal" );
columnNames.add( "Varenr" );
columnNames.add( "VareNavn" );
columnNames.add( "Linietotal" );

Vector rowData = new Vector();
Vector r1 = new Vector();
r1.add( "r1k1" );
r1.add( "r1k2" );
r1.add( "r1k3" );
r1.add( "r1k4" );
rowData.add( r1 );

Vector r2 = new Vector();
r2.add( "r2k1" );
r2.add( "r2k2" );
r2.add( "r2k3" );
r2.add( "r2k4" );
rowData.add( r2 );

JTable vareTable = new JTable( rowData, columnNames );

når jeg tilføjer tabellen i min GUI, er der ingen kolonnenavne.

Jeg skulle også gerne have tilføjet en JScrollPane ovenpå tabellen, men når
jeg gør det, bliver den bare enorm lille.

Hvad skal jeg gøre for at få tilføjet en JTable med ovenstående indhold, med
kolonnenavn og rullepaneler?

Kan jeg bestemmer hvor mange rækker der skal være synlige af gangen?

/Rene

Fra : Lars Mosegård

Dato : 19-05-02 11:03

Se : http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html#show

> Kan jeg bestemmer hvor mange rækker der skal være synlige af gangen?

Se ovenstående link

Mvh
Lars

Fra : Rene Iversen

Dato : 19-05-02 11:16

"Lars Mosegård" <lamos@FJERNpost8.tele.dk> skrev i en > Se :
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html#show

Hvordan finder du det ?

Fra : Lars Mosegård

Dato : 19-05-02 11:56

> "Lars Mosegård" <lamos@FJERNpost8.tele.dk> skrev i en > Se :
> http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/table.html#show
> >

> Hvordan finder du det ?

Æh, finder det? Hvad mener du?

Mvh
Lars

Fra : Rene Iversen

Dato : 19-05-02 12:28

"Lars Mosegård" <lamos@FJERNpost8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Æh, finder det? Hvad mener du?

Hvor søger du, så du får link til den turtorial

Fra : Lars Mosegård

Dato : 19-05-02 12:45

> Hvor søger du, så du får link til den turtorial

Link til netop denne tutorial står faktisk i API til JTable

Som søgemaskine bruger jeg generelt google (*surprise*).... men til java er den
ikke specielt god.
Til java relaterede emner søger jeg stortset kun på http://search.java.sun.com
Specielt søgning i "Java Discussion Forums" er tit en hjælp.

Mvh
Lars

Fra : Rene Iversen

Dato : 19-05-02 12:40

Hmmm...jeg kan ikke få det til at blive ordenligt...når jeg tilføjer en
JScrollPane, bliver hele panelet, JTable er tilføjet til, meget lille?

Kan du hurtigt lave et stykket simpelt kode, der indsætter nedensteåden i en
JTable i et panel...gerne med JScrollPane...

Du behøver ikke, hvis det tager for lang tid.

String[] columnNames = new String[4];
columnNames[0] = "Antal";
columnNames[1] = "Varenr";
columnNames[2] = "Varenavn";
columnNames[3] = "Linietotal";

String[][] rowData = new String[2][4];
rowData[0][0] = "r1k1";
rowData[0][1] = "r1k2";
rowData[0][2] = "r1k3";
rowData[0][3] = "r1k4";
rowData[1][0] = "r2k1";
rowData[1][1] = "r2k2";
rowData[1][2] = "r2k3";
rowData[1][3] = "r2k4";

Fra : Lars Mosegård

Dato : 19-05-02 12:53

> Hmmm...jeg kan ikke få det til at blive ordenligt...når jeg tilføjer en
> JScrollPane, bliver hele panelet, JTable er tilføjet til, meget lille?

Meningen er at din JTable addes til et JScrollPane.
Dit JScrollPane kan så addes til et panel (om ønsket)

Mvh
Lars

Fra : Lars Mosegård

Dato : 19-05-02 13:25

> [...]
>
> Kan du hurtigt lave et stykket simpelt kode, der indsætter nedensteåden i en
> JTable i et panel...gerne med JScrollPane...

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/example-swing/SimpleT
ableDemo.java