|
| Fortrydelsesret af køb? Fra : Ove Kristensen |
Dato : 19-05-02 06:32 |
|
Hej !
Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
ombytning til en anden model ?
Med venlig hilsen og god Pinse
Ove.
| |
Jakob Paikin (19-05-2002)
| Kommentar Fra : Jakob Paikin |
Dato : 19-05-02 07:08 |
|
On Sun, 19 May 2002 07:32:24 +0200, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:
>Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
>opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
>Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
>ombytning til en anden model ?
Som klart udgangspunkt: Nej.
Der er intet lovkrav om returret/ombytning (andet end ved fjernsalg),
men forretningen kan tilbyde en sådan service.
Hvis sælgeren har ydet (detaljeret) rådgivning om valget af produkt -
og har kendt til brugssituationen - kan man måske hævde, at købet er
mangelfuldt. Men det er ikke relevant i din situation, hvis jeg
forstår det ret.
--
Jakob Paikin
| |
Ove Kristensen (19-05-2002)
| Kommentar Fra : Ove Kristensen |
Dato : 19-05-02 09:40 |
|
"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
news:p5geeuo2kbic6nmk8lutdf8b9tbq8uv1e5@4ax.com...
[klip]
> Hvis sælgeren har ydet (detaljeret) rådgivning om valget af produkt -
> og har kendt til brugssituationen - kan man måske hævde, at købet er
> mangelfuldt. Men det er ikke relevant i din situation, hvis jeg
> forstår det ret.
Med hensyn til at yde detaljeret rådgivning om valg af et produkt er det
sådan, at da jeg ringede til musik
forretningen blev jeg tilbudt at komme ind og prøve nogen forskellige
modeller, men da de ikke lige har den
model/type keyboard hjemme, skal det prøves på et andet, og da jeg så kommer
hjem kan det så høres at den ikke lyder så godt på mit keyboard, og der er
jo trods alt ikke tale om en vare til 25 øre.
Med venlig hilsen
Ove.
| |
Daniel Birch (20-05-2002)
| Kommentar Fra : Daniel Birch |
Dato : 20-05-02 07:13 |
|
> og der er
> jo trods alt ikke tale om en vare til 25 øre.
>
Irrelevant betragtning (men nu er problemet jo heldigvis løst).
- Daniel
| |
Ove Kristensen (19-05-2002)
| Kommentar Fra : Ove Kristensen |
Dato : 19-05-02 10:45 |
|
"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce738d7$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej !
> Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
> opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
> Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
> ombytning til en anden model ?
Jeg har lige set nedenstående på musikforretningens hjemmeside, som jeg
fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer
fra Musikhuset Aage Jensen A/S, såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler
mellem køber og Musikhuset Aage Jensen A/S.
Returnering / ombytning:
Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter
modtagelsen returnere varen. Dette forudsætter at varen fremstår som ny og
ikke er beskadiget på nogle måder.
Med venlig hilsen og god Pinse
Ove.
| |
Henning (19-05-2002)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 19-05-02 11:44 |
|
On Sun, 19 May 2002 11:45:29 +0200, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:
>
>"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>news:3ce738d7$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Hej !
>> Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
>> opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
>> Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
>> ombytning til en anden model ?
>
>Jeg har lige set nedenstående på musikforretningens hjemmeside, som jeg
>fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?
Ja - så længe du ikke har ødelagt varen
Henning
hsb@FJERNESimage.dk
| |
Ove Kristensen (19-05-2002)
| Kommentar Fra : Ove Kristensen |
Dato : 19-05-02 12:05 |
|
"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:tf0feuc5tkgvnifae2id8kne8isqr90u1m@4ax.com...
[klip]
> >fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?
>
> Ja - så længe du ikke har ødelagt varen
Ja, men jeg siger tusind tak til alle for hjælpen
Med venlig hilsen
Ove.
| |
|
|