/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Fortrydelsesret af køb?
Fra : Ove Kristensen


Dato : 19-05-02 06:32

Hej !
Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
ombytning til en anden model ?

Med venlig hilsen og god Pinse

Ove.



 
 
Jakob Paikin (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Paikin


Dato : 19-05-02 07:08

On Sun, 19 May 2002 07:32:24 +0200, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:

>Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
>opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
>Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
>ombytning til en anden model ?

Som klart udgangspunkt: Nej.

Der er intet lovkrav om returret/ombytning (andet end ved fjernsalg),
men forretningen kan tilbyde en sådan service.

Hvis sælgeren har ydet (detaljeret) rådgivning om valget af produkt -
og har kendt til brugssituationen - kan man måske hævde, at købet er
mangelfuldt. Men det er ikke relevant i din situation, hvis jeg
forstår det ret.


--
Jakob Paikin

Ove Kristensen (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kristensen


Dato : 19-05-02 09:40


"Jakob Paikin" <jp@dklaw.dk> skrev i en meddelelse
news:p5geeuo2kbic6nmk8lutdf8b9tbq8uv1e5@4ax.com...
[klip]

> Hvis sælgeren har ydet (detaljeret) rådgivning om valget af produkt -
> og har kendt til brugssituationen - kan man måske hævde, at købet er
> mangelfuldt. Men det er ikke relevant i din situation, hvis jeg
> forstår det ret.

Med hensyn til at yde detaljeret rådgivning om valg af et produkt er det
sådan, at da jeg ringede til musik
forretningen blev jeg tilbudt at komme ind og prøve nogen forskellige
modeller, men da de ikke lige har den
model/type keyboard hjemme, skal det prøves på et andet, og da jeg så kommer
hjem kan det så høres at den ikke lyder så godt på mit keyboard, og der er
jo trods alt ikke tale om en vare til 25 øre.

Med venlig hilsen
Ove.




Daniel Birch (20-05-2002)
Kommentar
Fra : Daniel Birch


Dato : 20-05-02 07:13

> og der er
> jo trods alt ikke tale om en vare til 25 øre.
>

Irrelevant betragtning (men nu er problemet jo heldigvis løst).

- Daniel



Ove Kristensen (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kristensen


Dato : 19-05-02 10:45


"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce738d7$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej !
> Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
> opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
> Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
> ombytning til en anden model ?

Jeg har lige set nedenstående på musikforretningens hjemmeside, som jeg
fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?


Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer
fra Musikhuset Aage Jensen A/S, såfremt der ikke er andre skriftlige aftaler
mellem køber og Musikhuset Aage Jensen A/S.
Returnering / ombytning:
Skulle du, mod forventning, fortryde et køb, kan du indenfor 14 dage efter
modtagelsen returnere varen. Dette forudsætter at varen fremstår som ny og
ikke er beskadiget på nogle måder.

Med venlig hilsen og god Pinse

Ove.



Henning (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 19-05-02 11:44

On Sun, 19 May 2002 11:45:29 +0200, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:

>
>"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
>news:3ce738d7$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>> Hej !
>> Hvis man køber en Hovedtelefon til kr. 1500,00 og man kommer hjem og
>> opdager, at det apparat det skal bruges på (keyboard) afgiver for meget
>> Bas-lyd, kan man så umiddelbart efter køb forlange pengene tilbage eller
>> ombytning til en anden model ?
>
>Jeg har lige set nedenstående på musikforretningens hjemmeside, som jeg
>fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?

Ja - så længe du ikke har ødelagt varen


Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Ove Kristensen (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Ove Kristensen


Dato : 19-05-02 12:05


"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:tf0feuc5tkgvnifae2id8kne8isqr90u1m@4ax.com...
[klip]
> >fortolker det skulle jeg kunne få pengene tilbage - eller hvad?
>
> Ja - så længe du ikke har ødelagt varen

Ja, men jeg siger tusind tak til alle for hjælpen

Med venlig hilsen
Ove.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste