/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
"Varm" GPz900R
Fra : Tdc-News


Dato : 19-05-02 00:09

Hej ng.

Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
GPz9ooR fra 1985.
Maskinen går godt nok - MEN det virker
som om den bliver for varm ved bykørsel.
Temp. måleren når næsten det røde feldt
og blæseren går igang. Iflg. instruktionens
bogen er motoren så ca. 110 grader.
Kan dette være rigtigt? termostaten skulle åben
ved ca. 87 grader.
Ved landevejskørsel er der igen problemer.
Termostaten skulle ikke fejle noget, er checket.
Kølervæsken er udskiftet, men stadigvæk
denne hede ved bykørsel.
Er der nogle som har erfaringer/gode ideer til
at løse dette problem, modtages disse med kyshånd.

På forhånd tak.

Torben



 
 
Rasmus Buchwald (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Buchwald


Dato : 19-05-02 09:31

Hvis du er sikker på termostaten virker som den skal! så ville jeg rette min
mistanke mod kølevandspumpen og undersøge om den pumper nok.

Rasmus


Har du
"Tdc-News" <togt@image.dk> wrote in message
news:3ce6de36$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
> GPz9ooR fra 1985.
> Maskinen går godt nok - MEN det virker
> som om den bliver for varm ved bykørsel.
> Temp. måleren når næsten det røde feldt
> og blæseren går igang. Iflg. instruktionens
> bogen er motoren så ca. 110 grader.
> Kan dette være rigtigt? termostaten skulle åben
> ved ca. 87 grader.
> Ved landevejskørsel er der igen problemer.
> Termostaten skulle ikke fejle noget, er checket.
> Kølervæsken er udskiftet, men stadigvæk
> denne hede ved bykørsel.
> Er der nogle som har erfaringer/gode ideer til
> at løse dette problem, modtages disse med kyshånd.
>
> På forhånd tak.
>
> Torben
>
>



HKL (19-05-2002)
Kommentar
Fra : HKL


Dato : 19-05-02 11:29


"Tdc-News" <togt@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce6de36$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
> GPz9ooR fra 1985.
> Maskinen går godt nok - MEN det virker
> som om den bliver for varm ved bykørsel.
> Temp. måleren når næsten det røde feldt

Hej

Har selv haft en GPZ900, dette "problem" er velkendt og min havde det også.
Det jeg gjorde var at montere en manuel kontakt til blæseren, når jeg så kom
til at holde i kø eller lignende startede jeg blæseren, det virker.

Lad os se hvad Armand siger til dette

/Henrik



Armand (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-06-02 23:39


HKL <henriklynnerup@tdcadslDOTdk> skrev i en
news:3ce77e79$0$11938$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
> > GPz9ooR fra 1985.
> > Maskinen går godt nok - MEN det virker
> > som om den bliver for varm ved bykørsel.
> > Temp. måleren når næsten det røde feldt
> Har selv haft en GPZ900, dette "problem" er velkendt og min havde det
også.
> Det jeg gjorde var at montere en manuel kontakt til blæseren
> Lad os se hvad Armand siger til dette

Ja, ja!
Jeg ser den godt!!!
Jeg er på rejsearbejde og derfor væk hjemmefra på hverdagene, så det er
først i weekenden jeg får tid til at komme på - Og Pinsen har været
noget travl til d.d.

Trick'et med at fjerne ledningen til olie-temp føleren i bundkarret er
simpelt og effektivt!
Men er problemet ikke blot "kosmetisk" fordi man kan se hvor varm den
bliver og ikke fordi at den i praksis koger over :-/
Det røde felt på min 900'er Ninja målte jeg til at svare til 125° og
blæseren startede et par nålebredder før dette.

Værkstedshåndbogen siger at termostat-kontakten er på 108° og
køler-kontakten (som starter blæseren når man tager tændingen) er på
98°!

--
Armand.
(der på et tidspunkt overvejede at kombinere frigearslampen med
sidstnævnte funktion, således at blæseren kører allerede når "nålen er
midt i feltet" når man holder i frigear ved lyskrydsene)

(samt: Der her eftersender et ældre "kvalt" indlæg uden at nærlæse i
debatten om det er blevet forældet!)











HKL (19-05-2002)
Kommentar
Fra : HKL


Dato : 19-05-02 11:36


"Tdc-News" <togt@image.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce6de36$0$11912$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej ng.
>
> Jeg er den lykkelige ejer af en ældre Kawa
> GPz9ooR fra 1985.
> Maskinen går godt nok - MEN det virker
> som om den bliver for varm ved bykørsel.
> Temp. måleren når næsten det røde feldt
> og blæseren går igang. Iflg. instruktionens

Hej

Har selv haft en GPZ900, dette "problem" er velkendt og min havde det også.
Det jeg gjorde var at montere en manuel kontakt til blæseren, når jeg så kom
til at holde i kø eller lignende startede jeg blæseren, det virker.

Lad os se hvad Armand siger til dette

/Henrik



Tdc-News (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Tdc-News


Dato : 19-05-02 20:30

Hej

Tror jeg har løst problemet !
Jeg læste på en tysk web-side, at man
skulle fjerne ledningen til 120 grad.
termostaten som sidder i olien.
Dette bevirker at ventilatoren nu starter
ved 97 grad.
Så altså, jeg fjernede ledningen, kørte en
testtur og jubii ingen varme problemer.

Torben

>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste