Ventilationshuller i murværk
Fra : Kim J Jørgensen

Dato : 18-05-02 20:47

Hej NG

I dette flotte forårsvejr vi har haft idag, har jeg observeret adskillige
hvepse/bier flyve direkte ind i muren.
Vel og mærke, i de ventilationshuller der er i muren.
De er for mellem hver 3. sten i den 2. nederste rækker( lige over
fundamentet).

Det skal dertil sige at huset er fra 1973, og at vi overtog huset sidste
efterår.
Sælger sagde, at han havde forespurgt for forskellige murermestere, og der
var forskellige mening om, hvorvidt de skulle lukkes eller ej.

Men vi syntes ikke de er så fedt at have hvepse/bier i vores mure.
Jeg har lukket det hul, som de flyver ind i. Nu med det resultat, at de
flyver forvildet rundt.

Er der nogen af jer der kan give gode råd.?
Skal de lukkes, eller ej.

Skal de lukkes, skal man så give noget gift inden?

På forhånd tak

Kim Jørgensen

Fra : PAR

Dato : 18-05-02 21:38

Jeg brugte stumper af grydesvampe af plast/nylon i hullerne - det virkede!

I øvrigt mener Murværkscenteret under DTI, at hullerne er uden betydning, da
muren i sig selv er vandfordampende!

PAR

<3ce6af28$0$78768$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...