Excel multiplikation af tal i en kolonne
Fra : Sune Ravn

Dato : 18-05-02 20:46

Hej

Hvordan multiplicere jeg hvert enkelt tal i en kolonne med samme faktor,
så resultatet bliver vist i den oprindelige kolonne.

Gerne ved hjælp af en formel, da der er tale om en lang kolonne!

på forhånd tak

Sune

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-02 20:10

> Hvordan multiplicere jeg hvert enkelt tal i en kolonne med samme faktor,
> så resultatet bliver vist i den oprindelige kolonne.
>
> Gerne ved hjælp af en formel, da der er tale om en lang kolonne!

Du skriver tallet du vil gange med i en celle.
Kopierer cellen.
Marker det område du vil gange (fx hele kolonnen).
Under Rediger finder du Indsæt Speciel og deri Multiplicer.
Klik OK og så er det gjort.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen