Kan jeg ikke arbejde mens jeg viser film ?~
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-05-02 20:37

Hmmm, jeg er temmelig træt af at min avi/divx/mpg afspiller skal være
maksimeret og "aktiv" for at tv-out på mit matrox g400 virker. Er skærmen
ikke "aktiveret", dvs. man roder med noget andet, bliver billedet ikke sendt
til TV'et ... er det sådan med alle Matrox kort ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 18-05-02 22:48

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> wrote in message
> [...]
sendt
> til TV'et ... er det sådan med alle Matrox kort ?

Nej - heller ikke med G400 hvis det er sat rigtig op så vidt jeg husker (har
et G550 nu). Afhængigt af programmet der afspiller kan billedet på TV'et
køre fullscreen selv om afspillerens vindue ikke er synligt (gemt bag andre
vinduer). En del afspillere vil dog "spare CPU kraft" ved ikke at tegne
billedet hvis der ikke er noget synligt, så man skal have en del af vinduet
åbent (en DVD afspiller i et 16x16 pixels vindue er nok til at få fuld
kvalitet på TV-Out)..
Der er en eller anden option jeg skal sætte i DVD Max mode for at f. eks.
Real Player virker ordentligt - kan ikke huske hvad det er for et, men der
er ikke så mange checkboxes. :).

/Lars

Fra : Jesper KA

Dato : 19-05-02 11:05

> [...]
sendt
> til TV'et ... er det sådan med alle Matrox kort ?

Jeg mener du skal bruge DVDMax funktionen ... prøv det.

Regards

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 13:44

> Jeg mener du skal bruge DVDMax funktionen ... prøv det.

Øhm, jeg bruge allerede DVDMax funktionen, og har ingen problemer hermed ...
altså lige bortset fra at afspilleren skal være forrest for at virke!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : JRS

Dato : 19-05-02 14:27

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

> Øhm, jeg bruge allerede DVDMax funktionen, og har ingen problemer hermed
> altså lige bortset fra at afspilleren skal være forrest for at virke!
> mvh
> Peter Farsinsen

Hvilket OS bruger du ?
Min kan godt .. Tror det er et spørgsmål om opsætning ..
Mener faktisk det var da jeg skiftede til WinXP at jeg opdagede at den
pludseligt kunne ..

MVH
JRS

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 14:46

> Hvilket OS bruger du ?

Jeg sværger til Win2k ... måske det er der, det er galt !

mvh

Peter Farsinsen

Fra : JRS

Dato : 19-05-02 15:00

> Jeg sværger til Win2k ... måske det er der, det er galt !

Sidder faktisk også med Win2k nu .. Det er nu det beste.. Til at finde ud af
:)
Men nu kan jeg også kun se TV-out med winduet øverst ...

MVH
JRS

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 19-05-02 18:08

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> wrote in message

> Øhm, jeg bruge allerede DVDMax funktionen, og har ingen problemer hermed
> altså lige bortset fra at afspilleren skal være forrest for at virke!

Før skrev du maksimeret - nu skriver du forrest - hvad mener du?

Det er sansynligt at du skal have DVD afspillerens vindue synligt - men det
kan godt sidde oppe i et hjærne mens du bruger resten af skærmen til noget
andet.

/Lars

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-05-02 23:01

"Lars Møllebjerg" <larsm@xs4all.nl> skrev ..."

> Før skrev du maksimeret - nu skriver du forrest - hvad mener du?

Undskyld Lars, det er mig der roder rundt i det! Jeg mener forrest idet jeg
altid har alle mine aplikationer maksimeret, dermed er forrest lig med foran
alt det andet der er maksimeret!

> [...]
det
> kan godt sidde oppe i et hjærne mens du bruger resten af skærmen til noget

Der har du faktisk helt, ret ... jeg prøvede at lade være med at maksimere
word og satte mig til at skrive lidt samtidig med at RealPlayer tæskede en
film igennem, så længe jeg ikke maksimere et vindue foran afspilleren virker
det helt fint ... nu skal jeg bare finde en afspiller der ik' lider af denne
sygdom - forudsat at det er et software realteret problem !?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 20-05-02 08:42

> [...]
denne
> sygdom - forudsat at det er et software realteret problem !?

Jeg tror det er software relateret men kan ikke sige det helt sikkert. Jeg
maksimerer stort set aldrig vinduer selv (min skærm er altså stor nok).

/Lars